A fényszórókat hamarosan számos egyéb elektromos találmány követte. Ilyen volt például a Bosch 1914-ben bemutatott elektromos indítómotorja, az ablaktörlő lapátokhoz kifejlesztett első elektromos meghajtás 1926-ban…
Napjainkban a generátorok fedezik az autók teljes energiaigényét, elektromos rendszerek sokaságát látják el árammal, amelyek használatával az autók tisztává, hatékonnyá, biztonságossá és kényelmessé váltak. „A generátorok egyre kisebbek, sokkal erősebbek és nagyobb teljesítményre lesznek képesek” – mondja Ulrich Kirschner, a Bosch indítómotorok és generátorok üzletágának elnöke a folyamatban lévő fejlesztések összegzéseként. Az első generátorok még csekély, csupán 4 amper, a személyautókba szánt Power Density Line márkanevű, legújabb Bosch-generátorok már 130 és 250 amper közötti teljesítményre képesek.
Száz évvel ezelőttig a Bosch a gyújtásrendszereken kívül gyakorlatilag semmi egyebet sem gyártott. Csakhogy az egy termékre épülő üzletstratégia nagyon kockázatos volt, miközben az autóipar hihetetlen ütemben fejlődött. Folyamatosan teret nyert a járművek mindennapi használata, ami alapszükségletté tette a biztonságos és megbízható világítási rendszer kialakítását. Robert Bosch felismerte a fejlődésben rejlő lehetőségeket és 1913-ra elkészítette sorozatgyártásra a Bosch autóvilágítási rendszert. A csomag két fényszóróból, egy-egy generátorból, akkumulátorból és feszültségszabályozóból állt. A generátornak csupán egyetlen feladata volt: tölteni az akkumulátort, ami viszonzásul garantálta az első elektromos fényszórók megbízható működését. A vállalat ezzel az első rendszerrel fektette le az alapokat ahhoz, hogy rendszer-szolgáltatóvá és vezető autóipari beszállítóvá váljék.
A Bosch folyamatos fejlesztései nélkül egy mai gépkocsi modern elektromos rendszerének teljes áramigényét csak egy kisebb autó súlyával megegyező generátor lenne képes fedezni.
A Bosch a személyautókhoz és a haszon-gépjárművekhez tervezett generátorok széles választéka mellett számos egyéb elektromos berendezést kínál. A paletta az ülésekhez és elektromos ablakemelő-egységekhez tartozó kisebb rendszerektől a hibrid és elektromos autókba szánt nagy teljesítményű villanymotorokig terjed. Ez utóbbi motorok úgy termelnek elektromos áramot, hogy közben a hajtásról is gondoskodnak. Kirschnernek, a Bosch indítómotorok és generátorok üzletága elnökének a meggyőződése, hogy „az elektromos hajtásláncok még hatékonyabbá és kényelmesebbé teszik majd a jövő autóit“.