Kisebb a beszerzési és fenntartási költsége, mint a teherautóknak, ráadásul a 30-as zónákban gyors, megbízható és gazdaságos szállítóeszköz a teherbringa, amely nemcsak a környzetet, de a vállalkozások pénztárcáját is kíméli. A többi között erről, valamint a városi áruszállítás és szállítmányozás legújabb fejlesztéseiről is szó esett az European Cycle Logistics Federation bécsi konferenciáján, amelyet március 20-21. között tartottak a Múzeumi Negyedben, a Museumsquartierban.
A Német Űrutazási és Légiközlekedési Központ tanulmánya szerint a városokban a teherautókkal naponta megtett utak 23 százalékát már fel lehetne váltani teherkerékpárokkal. Bécsben jelenleg mintegy 400 teherbiciklit használnak – a többi között szociális ételszállításra vagy online bevásárlások házhoz szállítására. Mivel az osztrák főváros célja, hogy 2030-ra teljesen visszaszorítsa a szén-dioxid-kibocsátást a bécsi áruszállításban, mostantól tetemes összeggel járul hozzá a teherkerékpárok vásárlásához mind magánszemélyek, mind pedig vállalkozások esetében. A kerékpár fajtájától függően akár a 800-1000 eurót is elérő támogatásra máris száz pályázat érkezett.
Azokon a területeken, ahol a cargobicikli nem igazi alternatíva, az elektromos járművek használatát támogatná Bécs. Az e-autók gyorsabb elterjedése végett például 2017 közepétől átfogó elektromos töltőhálózat kiépítésébe kezd az osztrák főváros.