A téli Tátra újdonságai – AquaCity Poprádon

Hóágyúzott piros lesiklópálya készült el a Kőpataki-tótól Čučoriedky és a Buková Hora II. felé. Nyolcszemélyes kabinokban juthatnak el a havas sportok kedvelői a lesiklópályához vagy a Fun Ski zónához, onnan pedig a felújított kőpataki étteremhez.


A síszezon a Csorba-tónál kezdődik a2200 méterhosszú, hóágyúzott piros pályán; mellette fut az Interski-pálya, a gyerekes családoknak itt ott építették ki a Maxiland síóvodott. Ugyanott 70 km-es, folyamatosan karbantartott pálya várja a sífutókat Tátralomnic és Ótátrafüred környékén.

A hely nemcsak a sífutók „Mekkája”, hanem a gyalogos kirándulóké is, akik új tanösvényen ismerkedhetnek a Csorba-tó és környéke nevezetességeivel. Ehhez háromnyelvű turistakalauzt készítettek.

Téli rendezvények: tátrai karácsonyi vásár, jégsport-bemutató, szánhúzó kutyás programok, téli lovaspóló-verseny.

Jasnában már a síszezon elejére elkészül az új hatszemélyes felvonó. Az Alacsony-Tátra síközpontja egyszerűbben közelíthető meg általa. Összeköti a magasabban fekvő Lúcky közelében lévő kék sípályával is, így Jasnában parkolhatnak az autók, és a Demanová-völgyben rendelkezésre állnak a pénztárak, a gyorsbüfék és a síkölcsönzők.

A poprádi AquaCity tengervizes medencéjében 2014 januárjától változatos vízi élmények szórakoztatják a közönséget. A Magas-Tátra egész területén érvényes Tatry Carddal a síelők öt napot fizetnek, és hatnapos bérletet kapnak, valamint olcsóbb szálláshelyekhez és egyéb szolgáltatásokhoz juthatnak, köztük ingyenes síbuszokra és aquabuszokra szállhatnak fel.

Tátralomnicról 8,30-kor indulnak buszok az első felvonókhoz. Az aquabusz Poprádról–Stary Smokovec–Tatranská Lomnica–Stara Lesná–Velká Lomnica és vissza útvonalon jár majd.

Újdonság a holicsi Stonehenge látványa. Az erdőhátsági menhireknek (kultikus csillagászati elhelyezésű oszlopok) a tudósok állítása szerint ez a legkeletibb előfordulási helye Európában. A mintegy 5500–6500 éves holicsi mágikus rondella egykor 25 oszlopból állt, amelyet árok vett körül. Kőfaragványai kereket (isteni jelkép), csákányt, baltát, kalapácsot ábrázolnak, és felfedezhetők rajta ember- és állatábrázolások is.

A Szlovák Idegenforgalmi Hivatal (SACR) megkezdte turisztikai kampányát a YouTube csatornáján a Google-val közösen. Angolul 54 országban láthatók majd az idegenforgalom és az Eurosport hírei. A szlovákok elsőként Lengyelországot és Nagy-Britanniát vették célba, hogy a sugárzási tapasztalatokat további marketing-tevékenységükben hasznosítsák. Lengyelországból ugyanis egyre többen látogatják Szlovákiát, és 2013 első félévében nyolcadával több brit turista érkezett az országba az előző évekhez képest. A kampány azokra terjed ki, akik a Google böngészőjében érdeklődnek szállások, úti célok vagy műemlékek iránt. Az érdeklődőket a program lengyel és angol nyelven irányítja a nemzeti turisztikai honlapra.

Bármilyen elektronikus eszköz (számítógép, okostelefon, tablet) segítségével közvetlen és interaktív kapcsolatba hozza a keresőket, illetve a kibocsátó értesül az érdeklődőkről. Lengyelországban a szlovák klipeket 13 millió, Nagy-Britanniában 2,3 millió használó tekintette meg.