A forgalomirányító lámpák piros és zöld fényjelzéseiben vagy a kiegészítő lámpákon számláló mutathatja a váltásig hátralévő időt. A tervezett módosításokkal egységes formában jelenítheti meg a jogszabály a közúti jelzéseket.
Balesetveszélyes helyzetet okoz, ha az autós az autópályán vagy autóúton kialakuló torlódás miatt fékezésre kényszerül. A sebességcsökkentést a jövőben a jármű mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével rendelheti kötelezően jelezni a KRESZ a megállásig vagy a lassítás megszüntetéséig. A bevált gyakorlathoz igazodó előírás bevezetésével kevesebb lehet az ütközés a gyorsforgalmi utakon.
A módosításban a KRESZ megújítását célzó lakossági felmérésben felvetődött javaslat is helyet kapott. Az előírások megengedhetik, hogy a forgalmat irányító készülékek piros és zöld fényjelzéseiben vagy a kiegészítő lámpákon csökkenő számsor utaljon az adott fényjelzés megváltozásáig hátralévő időtartamra.
A KRESZ a megalkotása óta eltelt csaknem negyven évben több mint harminc alkalommal változott. A hatályos jogszabályban ezért tucatnyi különböző stílusú közúti jelzés található. Az akár 1975-ben rajzolt jelzésképeket egységes szemléletben szerkesztett táblák válthatják fel a rendeletben; néhány jellemző példa:
A tanulóvezetők így a hatályos KRESZ-ből pontosan azokat a táblaképeket sajátíthatják el, amelyekkel az utak mentén is találkozhatnak. A rendelkezések jogszabályban rögzített eltéréseket megengedhetnek. Így pl. kimondhatják, hogy városképi okokból más közúti jelzésekkel össze nem téveszthető egyedi táblák jelölhetik a helyi közösségi közlekedési eszközök megállóit és a taxiállomásokat.
Több uniós tagállamban kialakult gyakorlat átvételével új jelzőtábla adhat tájékoztatást az út mellett vagy a közelében lévő egyházi létesítményről Felirat utalhat a felekezet, vallási közösség és az épület nevére, a szertartások időpontjára. Az információknak különösen olyan idegenforgalmi és üdülőövezetekben lehet jelentősége, ahol az odalátogatók kevesebb helyismerettel rendelkeznek.
A műszaki előírások után a KRESZ is megnyitja a nappali menetjelző lámpa szabályszerű használatának lehetőségét a motorkerékpárosok előtt. Az 5–6 cm átmérőjű pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható, és csak kismértékben terheli a jármű elektronikai rendszereit.
A KRESZ-nek az e-útdíj bevezetéssel egyidejűleg hatályba lépett módosítása megtiltotta a 7,5 tonna össztömegűnél nagyobb tehergépjárművek átmenő forgalmát az alsóbb rendű úthálózaton. Az üzemeltetési tapasztalatok alapján azonban a becsülttől jóval elmaradó, kismértékű átterelődés mutatható ki a díjköteles szakaszokról a mellékutakra egyes térségekben. A jogalkotó ezért a helyi kereskedelem és gazdaság élénkítése végett a megyén belüli célforgalomban enyhíti a korlátozást. A súlyhatár általánosságban 12 tonnára nő, ezzel gyakorlatilag a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bejut a kedvezményezettek közé. A pontosan körülhatárolt tilalom lehetővé teheti, hogy a kijelölt szervek a jelenleginél is hatékonyabban lássák el ellenőrzési feladataikat.
A társadalmi véleményeztetésre közzétett rendelettervezetben foglaltak végleges elfogadásáról várhatóan egy-két hónapon belül döntenek.


