A Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG, Internetes Üzleti Megoldások Csoport) „Catch and Keep Digital Shoppers” (A digitális vásárlók megnyerése és megtartása) című felmérése szerint a vásárlók szeretnék, hogy az üzletekben ugyanolyan információbőséget, könnyű és gyors keresési lehetőségeket kínáljanak, mint kedvenc webhelyük, sőt kétharmaduk már személyre szabott vásárlási élményt is keres a boltokban. A vásárlók nagy többsége (85%) a digitális tartalmakhoz az üzletekben elhelyezett infopultokon, terminálokon szeretne hozzáférni, egyharmaduk pedig mobileszközről indított kereséssel hozza meg döntéseit vásárlásával kapcsolatban – ez utóbbi arány tavalyhoz képest ötödével növekedett.
A Cisco tanulmánya számos javaslatot is megfogalmaz azzal kapcsolatban, hogy a kiskereskedők hogyan kínálhatnak digitális információkat a vásárlóknak.
„Mára világossá vált: az emberek egyre inkább a bitek és bájtok világában vásárolnak, a vásárlói magatartások és elvárások formálásában pedig kiemelt szerepet játszanak az interneten fellelhető források. Ahhoz, hogy a nézelődők tényleges vásárlókká váljanak, a kiskereskedőknek ötvözniük kell az online és a fizikai szolgáltatásokat, kielégítve ezzel napjaink digitális vásárlóinak igényeit is olyan személyre szabott, inspiráló vásárlási élményt nyújtva, amely jól illeszkedik rohanó életvitelükbe” – mondta György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kis Gergely, az eNET partnere a kutatás kapcsán hozzátette, hogy Magyarország is azon országok közé tartozik, ahol az internetes kiskereskedelmi forgalom több mint egy évtizede tud évente kétszámjegyű növekedést produkálni, és az előzetes várakozások alapján 2012-ben már a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,9-3%-a bonyolódott interneten. A népszerű termékkörök (élelmiszer, vegyi áru, drogéria, műszaki cikk, könyv) mellett látványos növekedés tapasztalható a ruházati termékek online értékesítése kapcsán is.
A Cisco és partnerei számos olyan videó, illetve felhő alapú megoldást kínálnak, melyek segítségével a kiskereskedők vonzóbb vásárlási élményt kínálhatnak. Erre jó példa a Cisco Connect rendezvényen haznkban először bemutatott virtuális próbafülke, ahol a vásárlók átöltözés nélkül próbálhatnak fel a világ bármely pontjáról bármennyi különböző ruhadarabot, és a róluk így készült képeket meg is oszthatják a közösségi oldalakon.
A Cisco Remote Expert Smart Solution for Retail megoldás révén a vásárlók igény szerint videobeszélgetést folytathatnak a kiskereskedők vagy a gyártók szakértőivel, így még több információhoz juthatnak a termékekről és a szolgáltatásokról – mindez nagyban bővíti a felül- és keresztértékesítési lehetőségek körét.
Az Interior Inspirer arra szolgál, hogy a vásárlók különböző bútorfelületek, falszínek és padlóburkolatok közül választhatnak, így megnézhetik és könnyebben eldönthetik, hogy melyik bútor mutatna a legjobban saját lakásukban.
A Cisco Connected Mobile Experiences: segítségével a kiskereskedők az eddiginél hatékonyabban tudják megszólítani és megtartani a mobil vásárlókat, és az áruházakban működő hely alapú szolgáltatásokkal növelhetik forgalmukat.
- A teljes „Catch and Keep Digital Shoppers” tanulmány
- Az Egyesült Államokban végzett felmérés eredményei
- Az Egyesült Királyságban végzett felmérés eredményei
- Prezentáció: A „Catch and Keep Digital Shoppers” kutatás összefoglalása