Visszanyert tengeri műanyag hulladékot felhasználó kiskereskedelem

A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutató révén nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB-robot segítségével a londoni Oxford Street egyik áruházának kirakatában. Megtekinthették a személyre szabott különféle dizájntárgyakat, amik egy ABB robot közreműködésével, 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyag hulladékból.

A 3D nyomtatási bemutató a Selfridges Supermarket koncepció része, ami minden bizonnyal elgondolkodtatja a fogyasztókat: hogyan készülnek az általuk vásárolt áruk, és ez milyen hatást gyakorol a környezetre.

Bár a széleskörű választék nagyszerű a fogyasztók szempontjából, ennek árát a környezet fizeti meg, mivel a termékeket és a csomagolást gyakran úgy dobják ki, hogy nem gondolnak arra, hogy hová kerülnek, vagy hogy újrahasznosítják-e ezeket – mondta Marc Segura, az ABB robotrészlegének elnöke. – Azzal, hogy az óceánokból származó műanyagot újra felhasználjuk a formatervezett tárgyak nyomtatásához, segítünk rávilágítani a robotok fontos szerepére a fenntartható gyártási folyamatok létrehozásában, amik központi szerepet játszanak a körforgásos gazdaságban.

A Parley for the Oceans környezetvédelmi szervezettel és a Nagami innovatív dizájnmárkával együttműködve a bemutatón az ABB RobotStudio szimulációs szoftvere és egy IRB 6700 robot bútorokat, háztartási eszközöket és egyéb tárgyakat hozott létre a Parley Ocean Plastic műanyagból – nyomtatásos technikával. A tárgyakat a vásárlók egy képernyőn választhattak ki és készíthettek el megrendelésük alapján, a helyszínen.

A Parley Ocean Plastic-ot azért fejlesztettük ki, hogy a tengeri műanyag-szennyezésre, valamint óceánjaink pusztulására reagálva változást idézzünk elő – mondja Cyrill Gutsch, a Parley alapítója és vezérigazgatója. – Két iparági vezető céggel, az ABB-vel és a Nagamival együttműködve mostantól a világon bárhol igény szerint nyomtathatunk, hogy a problémát megoldássá alakítsuk. Szeretnénk ezt a technológiát arra is használni, hogy a helyi közösségek világszerte üzleti lehetőségekké és hasznos tárgyakká változtathassák a helyi műanyagszennyezést – az óceánokért, az éghajlatért és az életért.

A bemutató nemcsak az ökoinnováció fontosságát hangsúlyozza, hanem segít rávilágítani a robotos automatizálásban rejlő széles körű lehetőségekre is, amik segítik a kiskereskedőket abban, hogy vásárlókat vonzzanak üzleteikbe. A robotokat már most is egyre nagyobb számban alkalmazzák a készletkezelésben és a szállításban, valamint az üzleten belüli szolgáltatásokban is. A robotok alkalmasak arra, hogy a vásárlókat visszacsalogassák a bevásárlóutcákba.

A Parley for the Oceans egy olyan világméretű hálózat, ahol a márkák, kormányok és környezetvédelmi csoportok alkotói, ötletgazdái és vezetői találkoznak, hogy felhívják a figyelmet az óceánok szépségére és törékenységére, és együttműködjenek olyan tervek megvalósításában, amik megfékezhetik az óceánok pusztulását. A szervezet parterei az Adidas, az Anheuser Busch InBev (Corona), az American Express, a Maldív Köztársaság, az ENSZ, a Világbank, a tudomány, a művészet, a divat, a dizájn, a szórakoztatás, a sport, az űr- és az óceánkutatás világát képviselő számos együttműködő.