Mielőtt bárki benyújtaná az adókötelezettségéről a számlát a Btel-nek, tudatjuk, hogy nem ennyire egyszerű ügyletről van szó. A vezérigazgató először is azt közölte a Budapesti Értéktőzsde André Kostolany-termében (a névadó a 20. század zseniális, magyar származású tőzsdeguruja, Kosztolányi Endre), hogy mára fölfüggesztették a BÉT-en és a majna-frankfurti tőzsdén jegyzett Btel-részvények kereskedelmét, mert félő volt, hogy az Xprime néven szabadalmaztatott internetes hirdetési modell bejelentése zavarórepülésként hatna a parkett szereplői számára.
Zavarórepülést, persze, nem tapasztaltak az újságírók miközben szorgalmasan jegyezték a Business Telecom falai között kitalált és most kitálalt újdonság lényegét. Arról van szó, hogy a társaság ajánlatot tesz (egyelőre az ADSL-) internetre előfizetőinek: ha szerződnek vele (néhány kattintással, online módon) hirdetések megtekintésére böngészés közben, akkor akár az egész havi internet-előfizetési díjukat jóváírja nekik a cég. A reklámfogyasztás szigorúan önkéntes vállaláson alapul: kinek-kinek étvágya és érdeklődési köre szerinti.
Miként az elnök-vezérigazgató az Infovilág munkatársának érdeklődésére elmondta, lehet, hogy egyesek kezdetben csak kóstolgatni fogják otthon az itthon egyedülálló ajánlat előnyeit, és ha megjön az étvágyuk, akkor remény szerint egész havi díjukat hirdetésolvasással, -nézegetéssel fizetik ki. Véleménye szerint a leginkább árérzékenynek tekinthető előfizetőik (az összesnek jó kétharmada) mindenképpen élni fog a február 1-jétől érvényes ajánlattal.
Ugyancsak az Infovilág kérdéseire adott válaszokból kiderült, hogy a telefon-, televízió- és internetszolgáltató társaságnál csak néhányan foglalkoznak ezzel a (vezérigazgató megfogalmazása szerint) forradalmi és egyedülálló újdonsággal, a szolgáltatás népszerűsítésével. A hirdetési, pontosan: az online reklámpiac ugyanis már-már automatikusan, lendületesen bővül. Forgalma 2011-ben 28,5, 2012-ben 33,6, tavaly 40 milliárd forint volt. Az idén előreláthatólag 48, 2015-ben várhatóan 50 milliárd forint lesz. Ebből a hatalmas tortából igyekszik a lehető legnagyobb szeletet kivágni a Btel – az ügyfeleinek ajánlott önkéntes hirdetésfogyasztás révén.
A lendületesen fejlődő, terjeszkedő, kecskeméti székhelyű Business Telecom szakemberei egy évet töltöttek az XPrime kimunkálásával. A legapróbb részletekig ki kellett dolgozniuk az eljárás technikáját, kereskedelmi és jogi feltételeit, hogy senki bele ne köthessen. Az ötletet természetesen szerzői jog védi itthon és Európa más országaiban egyaránt. Már csak azért is, mert a cég még az idén legalább hat országban szeretné bevezetni a módszert. Elsőként Szlovákiában, Ausztriában és Németországban alapít leányvállalatot.
Azért, hogy önmaga számára egyszerűbbé tegye az adminisztrációs és szervezési teendőket, franchise-partnerekkel szerződik, azaz köznyelven gebinbe is kiadja az XPrime-ot, amelynek fontos lényege, hogy az önkéntes hirdetésfogyasztó ízlését képes a rendszer maradéktalanul kiszolgálni. A termékeit, szolgáltatásait reklámozó minden eddiginél pontosabban megcélozhatja a reménybeli fogyasztót, mivel azt is tudhatja (az internetnek hála), hogy hol él, lakik az illető.
A sajtóesemény házigazdái a többi között azt is elmondták, hogy az ADSL-en túl a Btel többi termékére is szeretnék kiterjeszteni az önkéntes reklámfogyasztást, miközben azzal számolnak, hogy a ma bejelentett újdonság (az ingyenesség lehetősége nagy vonzerő ám!) új előfizetők sokaságát vonzza majd a társasághoz.
A reklámok megtekintéséért járó pénzt (havonta legföljebb 15 ezer forintot) nem lehet egy nap alatt megszerezni, mert az nem lenne üzlet a hirdetőknek. A sok kicsi sokra megy alapon viszont jóformán észrevétlenül összegyűjthetők az ezresek egy hónap alatt, amit a cég számlázó rendszere pontosan nyilvántart az előfizetési díj és az átvállalandó személyi jövedelemadó kiszámítása céljából. A XPrime révén a Btel-ügyfél (csak magánszemélyekről lehet szó!) a böngészés közbeni kattintások révén jövedelemhez jut, ami után szja fizetendő. Ezt azonban átvállalja a Business Telekom.
Jó biznisz.
A ma bejelentett új üzleti módszer lényegét itt olvashatják, tessék kattintani!