A járvány megváltoztatta a cégek kommunikációs rendszerét

A koronavírus miatt bevezetett veszélyhelyzetben a cégek 45 százaléka vezetett be valamilyen újítást a belső kommunikáció támogatása és megkönnyítése végett – derült ki a Trenkwalder felméréséből. (A nyitó kép forrása: http://cdn26.us1.fansshare.com)

A belső kommunikációs alkalmazásokat fejlesztő Blue Colibri kezdő cég kutatása arra világít rá, hogy a fejlesztések fő iránya az email-alapú eszközökről egyre inkább a mobiltelefon-alapú alkalmazásokra helyeződik át.

A járványhelyzet alapvetően megváltoztatta a vállalatok működési rendjét, a cégek csaknem fele kényszerült belső kommunikációs rendszerének fejlesztésére.

A Trenkwalder mintegy 150 vállalatot felölelő kutatásának eredménye szerint a cégek különösen a távmunka általánossá válása miatt fejlesztett ebből a célból. A válaszadók 93%-a számára az e-mail és telefon volt a fő kommunikációs csatorna; a helyszíni tájékoztatók és faliújságok használatával a cégek több mint fele élt, ez különösen a fizikai dolgozókat nagy számban foglalkoztató termelő vállalkozásokra volt jellemző.

Az online megbeszélésekhez szükséges eszközökkel a cégek nem egészen 30 százaléka élt. Körükben sorrendben a Skype, a Microsoft Teams és jóval lemaradva a Zoom bizonyult a legnépszerűbb eszköznek. Érdekesség: a Facebookot és a Messengert belső kommunikációs csatornaként a válaszadóknak még a hatoda sem használta.

A Blue Colibri adatai is az e-mailes és telefonos csatornák túlsúlyát bizonyítják a belső kommunikációban. A fejlesztő cég belső kommunikációs érettséget feltáró kutatásából az derült ki, hogy a fejlesztéseket feltétlenül célszerű a mobiltelefonos megoldások irányába terelni, mivel a munkavállalók 95 százaléka érhető el egyszerűen okostelefonon keresztül; e-mailt viszont harmadával kevesebben használnak.

A Blue Colibri a járványügyi korlátozások időszakában 100 olyan vállalatot kérdezett meg, amelyik a járvány előtt nem alkalmazott modern belső kommunikációs eszközöket. E cégek 60 százaléka nyilatkozott új eszköz már megvalósult vagy a közeli jövőben tervezett bevezetéséről.

Az új eszközökre nyitott cégek csaknem fele meglévő vagy saját fejlesztésű mobilalkalmazás bevezetését jelezte; minden ötödik chatbot alapú (az emberihez rendkívül hasonló beszélgetésre és interaktív kommunikációra alkalmas) belső kommunikációs rendszert említett.

A megkérdezettek nyolcada zárt Facebook-csoport létrehozását választotta, ötöde pedig még nem döntött.