A Lidl csak magyar görögdinnyét kínál

Kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át a Lidl Magyarország, mellyel megkezdődik az igazi dinnyeszezon az üzletekben – írja a storeinsider.hu portál.

A hazai dinnye előnyben részesítésével az áruházlánc célja ezúttal is a magyar termelők kiemelt támogatása. A Lidl Magyarország tavaly összesen 12 ezer tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.

A hektikus időjárási viszonyok miatt az idén két héttel később, július közepén kezdődik a hazai görögdinnye szezonja. A Lidl most is az elsők között kezdi meg a magyar termesztésű gyümölcsök értékesítését. A magyar dinnye népszerűsége nemcsak itthon, de külföldön is töretlen, ezt bizonyítja a növekvő külpiaci érdeklődés és eladás. Két éve az áruházlánc közreműködésével 4500 tonna hazai görögdinnyét exportáltak, tavaly már 5900 tonnát – Litvániába, Lengyel-, Csehországba, Szlovéniába és Szlovákiába, ahol a Lidl-áruházak vásárlói válogathattak a kifogástalan minőségű magyar görögdinnyéből.

A fejlődés a magyar görögdinnye kitűnő minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar gazdák termékeit külpiacokon is jó helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét. „Immáron nyolc éve azon dolgozunk, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett segítsük a magyar termelőket, ezért évek óta csakis magyar beszállítókkal dolgozunk együtt a dinnyeidényben” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc kereken ötszáz hazai beszállítóval dolgozik együtt, kínálatában mintegy 60%-os a magyar termékek aránya.