Európai oktatási térség: kihívás a tanárhiány

Az Európai Bizottság ma jóváhagyta az európai oktatási térség megvalósítása eddigi eredményeiről szóló jelentését. A jelentés számba veszi, hogy milyen uniós kezdeményezések léteznek és milyen tendenciák érvényesülnek az uniós szintű oktatási és képzési célok megvalósításában, valamint 2025-ig meghatározza a feladatokat.

A jelentést kísérő oktatási és képzési figyelő – ami összehasonlító jelentést és tagállamonkénti jelentéseket tartalmaz – az uniós célok felé haladás példáit mutatja be: csökken a korai iskolaelhagyás, növekszik a felsőfokú végzettségűek aránya, valamint a részvétel a kisgyermekkorúak nevelésében és gondozásában. Ugyanakkor figyelmeztető jelek is megjelennek, amik hosszú távú erőfeszítéseket követelnek a méltányosság javítására és a tanárhiány csökkentésére, megszüntetésére.

Tájékoztató az európai oktatási térség kialakításában elért eredményekről; Oktatási és képzési figyelő, 2022 – Magyarország