Az egész világon folytatott közvélemény-kutatás, az édesanyák babaápolási szokásainak felmérése, tudományos kísérletek előzték meg a 125 éves amerikai tulajdonú babkozmetikai cég, a Johnson’s új termékcsaládjának külső és belső megújulását. Az új termékpaletta minden eddiginél nagyobb arányban tartalmaz természetes összetevőket, s az allergiás tünetek csökkentése végett bizonyos vegyületeket kivontak a babaápolási cikkekből, amelyeket most korcsoportra bontva, más és más színnel, piktogramokkal láttak el – mondták el ma újságíróknak a cég képviselői.
A gyorsan változó fogyasztói igények, az „új generációs” szülői elvárások, valamint a természetes, bőrbarát összetevők alkalmazása a babaápolási termékek gyártóit újításra, folyamatos megújulásra ösztönzi. Az új termékcsalád kidolgozásához – nemzetközi cég lévén – az egész világon közvélemény-kutatást folytattak a szülők körében, figyelembe vették a változó babaápolási szokásokat. Dóczi Dóra, a babás cég vezető munkatársa hangsúlyozta, hogy mintegy kilencezer szülővel beszélgettek, gyermekorvosok, bőrgyógyászok, védőnők tapasztalatait és tanácsait gyűjtötték össze azért, hogy a termékek összetevői minden eddiginél gyengédebbek, biztonságosabbak legyenek valamennyi gyerek számára.
Elhangzott a sajtóeseményen, hogy a cég termékei eddig sem tartalmaztak a szakkörökben ezernyi vitára okot adó parabéneket és ftalátokat, és amelyeket a kozmetikumokban széles körben alkalmaznak, ám az utóbbi időszakban károsnak találtak. Mivel az allergiát okozó vegyületek száma folyamatosan bővül, az új kínálatból kivonták a szulfátokat, és színezékeket is. Az eddiginél több természetes eredetű olajat (kókusz-, gyapotmagolaj) használnak a haj- és babaápolók készítményekben is. Az amerikai központú cég babaápolási termékei minden eddiginél több (már 95 százaléknyi) természetes alapanyagot tartalmaznak. Gyermekorvosok szerint fontos a baba és az anya kapcsolata szempontjából a babaápolási cikkek illata, amely nyugtatja a csecsemőt, kisgyereket, segít neki az elalvásban.
A babakozmetikumok is tartalmaznak tartósítószereket, mert nélkülük gyorsan romlana a minőségük. Viszont csakis olyanokat alkalmaznak, amelyeket az Európai Unió és az USA felügyeleti szervei biztonságosnak fogadtak el.
A mai sajtóeseményen bemutatták a megújult küllemű termékeket is; az új kínálat négy korosztályt különböztet meg. Az első a születéstől hat hónapos korig, a második féléves kortól másfél évesig, a harmadik totyogók részére, s a negyedik az egész családnak javallott. Az is delhangzott, hogy a cég gyáraiban ötödével csökkent az energia-felhasználás, és az új gyártási eljárásoknak köszönhetően ugyanekkora mértékben a vízhasználat is.