Természetesen a járművezetőket is figyelmezteti az akció a minden eddiginél körültekintőbb közlekedésre – elsősorban a védett útvonalakon, útszakaszokon. A kezdeményezés legfőbb célja a balesetek megelőzése.
Európai összehasonlításban (a közlekedést tekintve) Bécs máris a legbiztonságosabb városok közé tartozik. A bécsi baleseti statisztikát tekintve kedvező a fejlődés tapasztalható: folyamatosan csökken az utcai közlekedési balesetben megsérültek és elhunytak száma. Ugyanakkor a védett utszakaszokon mintegy 40 százalékkal növekedett a balesetek száma 2003 óta. Minden harmadik gyalogosbaleset a zebrán történik.
Éppen ezért igen nagy reményt fűznek az osztrák főváros közlekedési szakemberei a „Vigyázat, zebra!” című akcióhoz, amellyel a védett útszakaszokra hívják föl a közlekedők figyelmét. A kezdeményezők elsősorban a járművezetőkhöz szólnak, ők ugyanis gyakorta figyelmen kívül hagyják, hogy a gyalogosok a zebrán, a számukra
kijelölt, védett szakaszokon minden körülmények között elsőbbséget élveznek. Ugyanakkor tudatosítani kívánják a
gyalogosokban, kerékpárosokban is, hogy még a védett útszakaszokat, átkelőket is csak a legnagyobb
körültekintéssel használják, és ne gondolják, hogy ha rálépnek a zebrára, megáll körülöttük a világ.
Bécs városa már 2005-ben meghirdette a „Vigyázat, zebra! – A fékezés életet ment” akciót. A figyelemfelkeltő
kampány akkor a KRESZ-táblákkal védett útszakaszokra, gyalogátkelőkre irányult azzal a céllal, hogy 2020-ra
(függetlenül a járműszámtól) felére csökkenjen a balesetek áldozatainak a száma; ezt a kívánalmat a bécsi
városháza már 2003-ban megfogalmazta. A végső és hosszú távú cél („Vision Zero”), hogy egyáltalán ne történjék
halálos közúti közlekedési baleset a fővárosban. A célok elérése végett átfogó intézkedési terv készült Bécsben a
várostervezők, -építők, közlekedési szakemberek összefogásával, a lakosság mozgósításával.
Mindenekelőtt, még 2003-ban számba vették azt a 60 útszakaszt, ahol a legtöbb a közlekedési baleset; a személyi
sérüléssel járó bécsi baleseteknek a tizede ugyanis ott történik. A biztonságos, körültekintő közlekedésnek a bécsi
rádió (Sender Radio Wien) rendszeresen műsorokat szentel.
Tekintettel arra, hogy egyre több 60 évesnél idősebb bécsi autózik, a városvezetés a saját eszközeivel is „beszállt”
abba az akcióba, amely az ezüskorú járművezetők egészségi állapotát hivatott fölmérni. Mindenekelőtt a látás-,
halláskárosodást és koncentrálóképességet figyelik. A „Maradj mobil!” kezdeményezést az ÖAMTC, az osztrák
autósok, motorosok országos szervezete (autóklub) is támogatja: személyre szóló vizsgálatot állított össze a 60 évesnél idősebb tagjai számára, megállapítandó: alkalmasak-e még a biztonságos járművezetésre.
Az osztrák autós-, motoroskultúráért, a közlekedés biztonságáért nagyon sokat tett a közszolgálati rádió „Autofahrer unterwegs” című (vasárnap kivételével) minden délben sugárzott élő műsora. A rádió regionális szerkesztőségének legjobb riporterei 1957 tavaszán nyitották meg az „Autósoknak útközben” című műsorfolyamot, ami sajnos, a 15 153. adással, 1999. április 5-én véget ért. A jó négy évtized alatt kultikussá vált szolgáltatóműsor szignálját Werner Müller komponálta, címe: Blende auf!. Az örökzöld zeneszám itt meghallgatható.
A bécsi városháza közlekedési szakemberei elkészítették a védett útszakaszok, zebrák lehető legjobb megvilágításának a kivitelezési terveit. Az osztrák fővárosban járók saját szemükkel győződhetnek meg arról, hogy az ilyen útszakaszokat, átkelőket különösen jól kivilágítják. Az utakat szükség szerint fényvisszaverő festéssel jelölik, a szegélyköveket pedig LED lámpácskákkal világítják meg.
A megszállott gyorshajtókat (a megengedett haladási sebesség túllépőit) mobil sebességjelzőkkel igyekeznek jobb belátásra bírni Bécsben. Kezdetben, 2002-ben húsz működött a városban, ám számuk bármikor tetszés szerint bővíthető, ha a kerületek áldoznak rájuk a költségvetésükből.
A fehérrel jelölt közúti átkelőket, zebrákat piros szegéllyel látják el, hogy még feltűnőbbek legyenek; erre
mindenekelőtt az iskolák, gyermekintézmények, játszóterek közelében van szükség. Ugyancsak a gyerekek, fiatalok
biztonságát szolgálják a csaknem évtizeddel ezelőtt a bécsi városháza javaslatára bevezetett közlekedési, műszaki,
rendőri intézkedések, amelyek a szülői képviseletek, munkaközösségek támogatásával, helyeslésével találkoztak.
Rendszeres és kötelező a gyerekek (életkorának megfelelő) oktatása, nevelése a felelős közlekedésre. A kerékpár-
használatot (akár már kisiskolás kortól) KRESZ-vizsgához kötik. Kötelező a sisak és a láthatósági mellény
használata, és csak az a kerékpár vehet részt a közúti forgalomban, amelyiket felszereltek fényvisszaverő
prizmákkal, első és hátsó világítással, fékjei pedig biztonságosak, kerekeit szükség szerint háló védi.