Két éven belül Seestadt Aspern városrészben vezetik be Bécs első, menetrend szerinti önvezető buszjáratát.
Már ezen a nyáron megkezdődik az „auto.Bus.Seestadt” kutatás, amelynek célja a vezető nélküli kisbuszok műszaki továbbfejlesztése a mostaninál nagyobb hatékonyság és a jobb üzembiztonság céljából, valamint a működtetésükhöz szükséges megfelelő jogi környezet kialakítása. A kutatásban a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG, valamint a francia buszgyártó, a NAVYA vesz részt a szövetségi közlekedési minisztérium finanszírozásával.
A kutatás lényege, hogy Bécsben fejlesztik tovább a francia autonóm kisbuszt, a NAVYA ARMA-t. Az elektromos meghajtású jármű gépi tanulás formájában válik alkalmassá a személyek és tárgyak megbízható felismerésére. Ezenkívül egy olyan rendszerrel is ellátnák, amely mind az utasok, mind a többi közlekedő részére egyértelműen jelezné, hogy milyen vezetési manővert tervez végrehajtani a busz. A kisbuszon tizenegy utasnak van hely, és a jövő év elején érkezik az osztrák fővárosba. Ha minden a tervek szerint alakul, 2019-ben állhat menetrend szerint forgalomba Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben.
Addig nem csupán az érzékelő rendszerét kell továbbfejleszteni, hanem el kell fogadtatni az utazóközönséggel is, és ki kell dolgozni a működtetéséhez szükséges jogi környezetet. Javítani kell továbbá a funkcionális biztonságát és az alkalmazott informatikai megoldások megbízhatóságát.