A brexit a nemzetközi gépjármű kárrendezésben is érezteti hatását. A MABISZ azt tanácsolja, hogy különösen az átmeneti időszakot követően a Nagy-Britanniába gépjárművel indulók csak érvényes zöldkártyával keljenek útra, ugyanúgy, mintha például Ukrajnába szeretnének belépni. (A kép forrása: autonavigator.hu)
Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból a nemzetközi gépjármű kárrendezési rendszerek működését is érinti. A brexit átmeneti időszakát (2020. december 31-ig) követően azonban a gépjármű-biztosítási irányelv károsultvédelmi rendszere várhatóan nem lesz alkalmazható Nagy-Britannia vonatkozásában, így pl. egy Nagy-Britanniában balesetet szenvedett magyar állampolgár elveszíti azt a jogát, hogy kárát Magyarországon, anyanyelvén érvényesítse a brit biztosító magyarországi kárrendezési megbízottjánál.
Mivel az átmeneti időszakban az uniós jog továbbra is él a Nagy-Britanniával fennálló kapcsolatokban, valószínű, hogy az év végéig a Nagy-Britanniából az unióba, valamint az unióból Nagy-Britanniába belépő járművek tekintetében a hatóságok nem fogják külön ellenőrizni a biztosítási fedezet meglétét.
Ettől függetlenül a zöldkártya-rendszer hazai szervezete, a MABISZ által működtetett nemzeti iroda továbbra is határozottan azt javasolja, hogy a Nagy-Britanniába gépjárművel induló vigyenek magukkal érvényes zöldkártyát. A zöldkártya rendszer lényege, hogy a szervezetben részt vevő országok ekként igazolják a gépjármű felelősségbiztosítási garanciájának meglétét.
A rendszerben részt vevő országok (köztük az összes uniós tagállam) külön megállapodás alapján a fedezet igazolásául elfogadják a gépjármű forgalmi rendszámtábláját, így a zöldkártya nem szükséges a határátlépéshez.