Csak nőnek az üzemanyagárak – de van, aki csökkenti őket

Átlagosan havi 170-240 ezer forinttal fizet többet az üzemanyagért egy olyan vendéglátó-ipari kisvállalkozás tavaly októberhez képest, amelyik három saját autójával maga gondoskodik a kiszállításról. A világjárvány hatására a múlt másfél évben jócskán megugrott a – mindenekelőtt az ételek – házhoz rendelések száma. Csakhogy most az üzemanyagárak növekedése új kihívás elé állította az éttermeket. A mesterséges intelligencián alapuló szállítási szolgáltatásokat nyújtó DoDo futárszolgálat az okoslogisztikai megoldásokkal látványosan csökkenti a házhoz szállítás költségét.

Az üzemanyagok hirtelen drágulása miatt a DoDo mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásai – a fuvarfeladatok teljesítésének gyorsítása mellett – a megtett utat is csökkenthetik. A célállomások és a forgalmi helyzet elemzése révén a cseh vállalkozás képes a megtett út rövidítésére, ami mérsékli a házhoz szállítás öko-lábnyomát, és csökkenti a szállítás költségeit is.

A DoDo adatvezérelt megoldásaival és a folyamatos innovációval a városi logisztika környezetre gyakorolt negatív hatásait kívánja csökkenteni. A cseh startup ökológiai szemléletű küldetése magában foglalja a CNG (=Compressed Natural Gas, azaz tömörített földgáz) használatát a flotta jórészében, valamint az elektro-mobilitással kapcsolatos kísérleteket.

A DoDo máris egy sor hazai KFC-étteremmel együttműködik a melegétel-rendelések kiszállításában. A cég szolgáltatásait Csehországban már az ottani KFC-k mintegy fele igénybe veszi. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt.