Szeptember másodikától a teljes szakaszon szállít utasokat az osztrák főváros immár leghosszabb metróvonala, az U1. A piros vonalat öt új állomással és 4,6 kilométerrel toldották meg mintegy 600 millió euró (kb. 181 milliárd forint), méterenként 39,5 millió forint ráfordítással. (Képek: Wiener Linien / Thomas Jantzen)
Összesen 19,2 kilométer hosszú lett Bécs legrégebbi metróvonala, az U1, amely észak–dél irányban szeli át az osztrák fővárost. Az öt új megálló és a 4600 méter új pálya építését 2012 nyarán kezdték, és összesen 600 millió euróba került.
A beruházás fő nyertesei az osztrák főváros legnépesebb kerülete, Favoriten lakói, akik ezentúl fele annyi idő, 15 perc alatt érhetnek be az új végállomásról, Oberlaatól a Stephansplatzra.
Az utasokat is szállító első szerelvény 2017. szeptember 2-án fél 11-kor gördül végig az U1 új szakaszán. A megnyitó alkalmából az Oberlaa és az Altes Landgut állomásoknál információs pult és színes családi programok várják az érdeklődőket. A metróbővítéssel ugyanis egy sor környékbeli busz és villamos menetrendje, illetve útvonala is megváltozik. A 67-es villamos ezentúl rövidebb szakaszon, a Reumannplatz és az Otto-Probst-Platz között közlekedik, a buszok menetrendjét pedig úgy alakítják át, hogy elérjék az első, illetve utolsó metrót.
Az U1 bővítése alkalmából, szeptember 2-án ingyen menetjegyet is kapnak az utasok, amellyel aznap, 9 és 21 óra között Bécs teljes tömegközlekedési hálózatán, korlátlanul utazhatnak.
„Nagyon örülök, hogy mind az ütem-, mind pedig a költségtervet sikerült pontosan megtartani, így a bécsieknek pontosan az ígért időpontban adhatjuk át az U1-et. Ráadásul a metróhálózat bővítésével nagymértékben hozzájárulunk a környezetvédelemhez, a tömegközlekedési hálózat folyamatos bővítésével pedig a kiváló bécsi életminőségért teszünk sokat” – mondta Ulli Sima tömegközlekedésért felelős városi tanácsnok a metróbővítés alkalmából.