EU-támogatás a Budapest–Bécs vasútvonal fejlesztésére

Az Európai Unió csaknem 2200 millió eurót fordít 140 kulcsfontosságú közlekedési terv megvalósítására, hogy minden tagállamban támogassa a gazdasági fellendülést.

A tervbe vett munkák ma még hiányzó közlekedési összeköttetések kiépítését célozzák kontinens-szerte, támogatják a fenntartható közlekedést és munkahelyeket hoznak létre.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF), az EU közlekedési infrastruktúrát támogató programja révén megvalósuló források felhasználásával az unió az európai zöldmegállapodásban felvázolt éghajlat-politikai célok eléréséhez is hozzájárul. Nagy figyelmet fordít az EU a vasútfejlesztésre, a többi között a határokon átnyúló összeköttetésekre, valamint a kikötők és a repülőterek vasúti megközelíthetőségére.

Magyarországi kedvezményezettek négy támogatott tervben vesznek részt, részesedésük a program uniós támogatásaiból kis híján 60 millió euró. A legnagyobb ilyen munka a Budapest–Bécs vasútvonal magyarországi, 177 kilométeres szakaszának 47,1 millió eurós támogatásban részesülő korszerűsítése, melynek az átjárhatóság, a biztonság és a vasúti szolgáltatások színvonalának javításán keresztül elérendő célja a Budapest és Bécs közötti vasúti összeköttetés javítása, a menetrendkínálat bővítése és az utazási idő csökkentése. 

Az Európai Bizottság felszólítja a tagállamokat az idénymunkások védelmére

Az Európai Bizottság ma iránymutatást tett közzé az EU-ba érkező idénymunkások védelmét szolgálandó a koronavírus-világjárvánnyal összefüggésben. Az iránymutatás a nemzeti hatóságoknak, a munkaügyi felügyelőségeknek és a szociális partnereknek szól, és célja garantálni a szezonális munkavállalók jogait, egészségét és biztonságát, valamint biztosítani, hogy ismerjék jogaikat. (Az iránymutatás részletei itt olvashatók.)