Ha október, akkor Expert: új műszaki szakkereskedés-hálózat

Az Expert a világ egyik legnagyobb műszaki kiskereskedelmi hálózata, világszerte 20 milliárd euró forgalmat bonyolít évente. Európa 17 országában 3000 bolttal van jelen, a múlt évet csaknem tízmilliárd euró forgalommal zárta. Az 1967 óta működő hálózatot (egy 2010-ben készült európai felmérés szerint) a kiváló minőségű termékekkel, a barátságos, felkészült szakembergárdával és szakszerű szolgáltatásokkal azonosítják a fogyasztók.

Az erős nemzetközi pozíció és a csaknem 50 éves piaci tapasztalat nagy szerepet játszott abban, hogy a Bravotech Group csatlakozik az Expert International-hez. Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta:

„A Bravotech Group különböző vásárlói szegmenseket kiszolgáló üzletei (HifiNet, SmartZone, Bemutatóterem, Euronics) és webáruházai évek óta hasonló filozófia szerint működnek, mint az Expert-szakkereskedések. A néhány éve látványosan megváltozott fogyasztói igényekre és vásárlási szokásokra reagálva elkezdtük ötvözni az internetes vásárlást a hagyományos szakkereskedésekben történő értékesítéssel.

A kedvező fogyasztói vélemények mellett az Expert International sikerei is megerősítettek minket abban, hogy a lehető legjobb stratégia mentén haladunk. Csatlakozásunk az Experthez logikus választás volt, hiszen számos ponton hasonló értékesítési modellel dolgozunk (a bolti és az internetes értékesítés összekapcsolása, képzett értékesítési csapat, értéknövelt szolgáltatások), mint a nemzetközi hálózat. Szeptember 7-től már ennek az elismert nemzetközi csoportnak a tagjaként és támogatásával erősítjük és növeljük tovább piaci pozícióinkat.”

Napokon belül elkezdődik a Bravotech Group jelenlegi üzleteinek átalakítása. Az év végéig várhatóan 90 üzlet újul meg és nyit újra, immár Expert szakkereskedésként. A többi között a Bravotech Kft. által üzemeltetett 47 Euronics-üzlet is Expert márkanéven működik tovább. Az új dizájn mellett, magasabb színvonalú kiszolgálás és minőségi szolgáltatások is várják a fogyasztókat.

A váltás érinti a SmartZone, a HifiNet és a Bemutatóterem néven működő üzleteket is. Jövőre a Bravotech Group további 95 üzlete kapja meg az új arculatot, és még 10-20 új Expert műszaki szakkereskedés megnyitását is tervezzük Nyugat-Magyarországon. Ezzel a Bravotech Group kilép a keleti térségből és országos expanzióba kezd” – tette hozzá Fekete Zoltán, a Bravotech Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

Az Expert műszaki szakkereskedések 300–1200 négyzetméteres üzlethelyiségekben működnek majd. Ezzel a teljes kínálat mintegy 30 százaléka jelenik meg a boltokban. Emellett azonban – hazánkban jelenleg egyedülálló módon – képzett eladók segítségével, táblaszámítógépeken megtekinthetik a vásárlók az Expert teljes kínálatát. Így a méretgazdaságosság megtartása mellett, az Expert szaküzletek teljes választéka elérhető a fogyasztó számára, ott a helyszínen.

A GfK Hungária kutasásai szerint az első félévben a háztartásikészülék-piac mennyiségben 5,6 százalékkal nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest. A Bravotech Group viszont ugyanebben az időszakban 53 százalékos növekedést produkált, ami a piaci növekedésnek csaknem a tízszerese. „Szigorú és következetes beszerzési politikánknak, árképzési mechanizmusunknak és a fogyasztói igények folyamatos monitorozásának köszönhetjük dinamikus fejlődésünket. Az új márkanév bevezetésével és az országos expanzióval 20–30 százalék közötti forgalomnövekedéssel számolunk jövőre” – tette hozzá Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A Bravotech Group a legnagyobb hazai műszaki kiskereskedelmi hálózat üzemeltetője. Különböző vásárlói rétegeket megcélzó 185 üzletével és webáruházaival, illetve széles ár- és áruválasztékával minden fogyasztói igényt képes kielégíteni. A vállalat jelenleg 400 munkatárssal dolgozik, bruttó árbevétele 2013-ban várhatóan 34,4 milliárd forint lesz.