Elfogadta a MOL Magyarország közgyűlése az igazgatóság 58 milliárd forintos osztalékjavaslatát, amely révén az egy részvényre jutó osztalék 10,2 százalékos növekedéssel a tavalyi 567 forintról 625 forintra növekedett. Ez azt jelenti, hogy a MOL folytatja a fokozatos osztaléknövelés tavaly elkezdett politikáját.
A részvényesek megszavazták az igazgatóság 1–8 arányú részvény-felaprózásra vonatkozó javaslatát is. Egy MOL-részvény jelenlegi ára (körülbelül 20 000 forint) a részvény-felaprózás révén nagyobb forgalomra ad majd lehetőséget, a részvény-felaprózást követő alacsonyabb részvényár megkönnyíti a kisrészvényesek számára a MOL-részvények vásárlását és a kereskedést velük. A részvény-felaprózás 2017. szeptember 1-jétől válik hatályossá.
A közgyűlést követő sajtóbeszélgetésen Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató eredményesnek minősítette a vállalatcsoport tavalyi működését. Növelni tudták a kitermelést olyan területeken is, amelyekről már lemondtak. Erősítették a vegyipari ágazatot, és új szemléletet vezettek be a kiskereskedelemben. A benzinkutakat kiskereskedelmi értékesítőhelyként akarják hasznosítani, ahol egyre nagyobb szerepet kapnak a termékek és szolgáltatások. Már több mint 300 kútnál működik Fresh Corner (falatozó és vegyesbolt), és a társaság szeretné, ha három év múlva a jelenlegi 19-ről 27 százalékra emelkednék a nem üzemanyagok forgalmának aránya; 2027-re az ilyen kutak számát 700-750-re növelné.
(Hernádi Zsolt; a szrző felvétele)
Tavaly a cégcsoport ismét bejutott a Dow Jones fenntarthatósági indexébe, holott mindeddig a térség egyetlen vállalata sem felelt meg a DJ nagyon szigorú követelményeinek.
Ugyancsak tavaly foglalkozott a Wall Street Journal címlapján a MOL-lal, mert szembe mert nézni a kor változásaival, az új generációk, a környezetvédelem, a demográfiai problémák és az új technológiák keltette helyzettel, és ehhez igazította új, hosszú távú stratégiáját. A következő 15 évben is még az olajipar adja majd a legnagyobb bevételi forrást, de fel kell készülni az új tendenciákra.
Az INA horvát olajtársasággal kapcsolatos állapotról az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az utóbbi években a cég azért nem tudott kellően fejlődni, mert nagyon sok adminisztratív akadályba ütköztek. Tavaly decemberben a nemzetközi választott bíróság szerint Horvátország bizonyítékai nem voltak alkalmasak a MOL elmarasztalására.
Szóba került az is, hogy a MOL most egy alternatív útvonalon, az egykor, a Varsói Szerződés idején itt állomásozó hadsereg számára szállító vezetéken tud gázolajat behozni. Olyankor használják, ha ki kell egészíteni importból a készleteket. Most már európai minőségű gázolajat tudnak behozni, de a teljes forgalomhoz képest ez jelentéktelenül kis mennyiség.
A közgyűlés újraválasztotta Molnár József Igazgatósági tagot, valamint dr. Chikán Attilát és John I. Charodyt a felügyelő bizottság tagjául. A részvényesek a felügyelő bizottság tagjává választották Dávid Ilonát, Bártfai-Mager Andreát és Vladimír Kestlert. Ivan Miklošt, Dávid Ilonát és Bártfai-Mager Andreát az audit-bizottság tagjaivá választotta a közgyűlés. A részvényesek jóváhagyták továbbá, hogy Bognár Piroska, dr. Puskás Sándor, Ördög Tibor István és Tóth András a munkavállalók képviselőiként bejussanak a felügyelő bizottságba.