Jól érzik magukat a kínaiak a Tátrában (is)

Néhány nappal azt követően, hogy Dunaszerdahelyre befutott az első kínai konténervonat, a „Selyemút” adta lehetőségek kiaknázásáról újabb egyezmény született északi szomszédunk és a távol-keleti népköztársaság között. Ezúttal a Szlovákiába irányuló kínai turizmus növekedését előmozdító megállapodást írtak alá Pozsony és Peking megbízottai.

Tíz év után újabb, a turizmus erőteljes fellendítését célzó idegenforgalmi együttműködési megállapodást írt alá Szlovákia és a Kínai Népköztársaság. A szándéknyilatkozatot Rigában, egy nemzetközi eseményen Szlovákia lettországi nagykövete, valamint a kínai kulturális és idegenforgalmi miniszter, Luo Shugang látta el kézjegyével.

A pozsonyi Duna-híd.

Kínából tavaly 67 ezer turista érkezett Szlovákiába, ami azt jelenti, hogy a Tátra és a Duna közé látogatók számát tekintve Kína a hetedik helyen szerepel a küldő országok rangsorában. A pozsonyi közlekedési tárca a marketing-tevékenység bővítését és erősítését tervezi a kínai piacon, és szeretne hozzájárulni az érdekelt felek közvetlen együttműködési lehetőségeinek kialakításához is.

A szándéknyilatkozat aláírói leginkább nemzetközi vásárok és kiállítások elkészítésében kívánnak együttműködni, továbbá a sajtó és az utazási irodák képviselőinek és utazásszervezőknek készülnek tájékoztatóutakat szervezni.

„A memorandum aláírásával magasabb szintre lépett a két ország közötti idegenforgalmi kapcsolat. A turizmus látványosan hozzájárul a kultúrák közeledéséhez, és a gazdaság szempontjából is lényeges ágazat. Bízom benne, hogy az együttműködésnek köszönhetően Szlovákia látogatottsága növekedni fog, egyre több kínai turista látogat majd el hazánkba” – mondta Érsek Árpád, Szlovákia közlekedési és építésügyi minisztere. A pozsonyi szakminisztérium által magyarul is kiadott, szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény nem szól arról, hogy északi szomszédunkban tervezik-e további országok bekapcsolását a Kínával várható, ígéretes együttműködésbe …

Szlovákia az országmárka-építésében a 35. helyen végzett a „FutureBrand Country Index 2019” nemzetközi felmérésben. Az utóbbi öt évben 24 helyet lépett előre, ami azt jelenti, hogy a felmérésbe bekapcsolódó összes állam közül Szlovákia országimázsa javul a leggyorsabban – tájékoztatott Pozsonyban a külügyi tárca.