Ünnepélyesen fogadták a kínai Hszianból indult és ma a dunaszerdahelyi Metrans vállalat termináljába befutott tehervonatot. A 44 konténert szállító szerelvény éppen két héttel ezelőtt indult el Kínából. A konténerekben elektronikai készülékeket, gépkocsi-kiegészítőket és egyéb fogyasztási cikkeket is szállítottak. Ha a járat üzemeltetése beválik, hetente indulhat Kínából egy-egy szerelvény Szlovákia felé.
Az első, Hszian városából indult zárt szerelvényt Érsek Árpád, Szlovákia közlekedési és építésügyi minisztere is ünnepélyesen köszöntötte az állomáson. Mint elmondta:

„Előny, hogy a vonat egyszerre a régió több országát is ki tudja szolgálni, valamint, hogy kevesebb teherautó fog közlekedni az utakon. Szlovákia szállítási kapacitásai egyáltalán nincsenek kihasználva, annak ellenére, hogy az országon átvezető útvonal nemcsak gyors összeköttetés kínál, hanem biztonságos is. Minden olyan kezdeményezést támogatok, mely a szlovák vasút előnyére válik, most azonban a szállító társaságon a sor, hogy ezt az üzleti lehetőséget kihasználja.”
A teljes vonatrakomány Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül jutott el szlovákiai céljába. A pozsonyi közlekedési tárca magyarul is közzétett sajtó-összefoglalója rámutat: Dunaszerdahely ebben az esetben csupán az egyik megállója a kínai konténereknek. A célállomás elérése előtt a vagonokat a kisdobrai átrakóállomáson a széles nyomtávú vasútról európai nyomtávúra helyezték át. Ez az egész tranzitszállítás egyik kulcspontja. A szlovák vasúti teherfuvarozó céghez (ZSSK Cargo) tartozó terminál – ahol két portáldaru dolgozik – évi átrakodási kapacitása kétszázezer konténer. A kisdobrai állomáson 2010 óta Kína és az Európai Unió között közlekedő, konténereket szállító 329 zárt tehervonatot rakodtak át.
A szlovák vasúthálózat a hét legfontosabb európai vasúti korridor egyike, melyen a tehervonatok akár óránként 120 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek.
A dunaszerdahelyi állomáson a vonat a Metrans vállalat heti 550 vonatból álló hálózatához csatlakozik. A szállítmány nagy részét a dunaszerdahelyi terminál 150 kilométeres körzetében osztják szép cseh, magyar, osztrák és természetesen szlovákiai vásárlók megrendelései alapján.