Kitüntetett újdonság Győrből: önfertőtlenítő padlóburkolat

Különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Innovációs Díját nyerte el a Graboplast Padlógyártó Zrt. a 29. Innovációs Nagydíj Pályázaton. A díjat ma vette át Jancsó Péter elnök-vezérigazgató. A győri cég gyorsan és hatékonyan reagált a koronavírus okozta kihívásokra: olyan padlóburkolatot fejlesztett ki, amely nanotechnológiás bevonata segítségével a kórokozók nagy részét elpusztítja. (A nyitó képen: ma már iparitörténeti emlékhely is a Graboplast „őse”, a Grab M. Fiai Bőrvászon-, Viaszosvászon- és Linóleumpadlógyár; megtekintése különösen ajánlott.)

A Magyar Innovációs Szövetség által tavaly is meghirdetett pályázaton az Innovációs Nagydíj mellett az idén kilenc újítási díjat ítélt oda a jeles szakemberekből álló bíráló bizottság a múlt év legkiemelkedőbb hazai újításainak az elismerésére. Az értékelés szempontjai között döntő volt az újdonságból elért gazdasági eredmény.

Dr. Pakucs János, aki a Magyar Innovációs Nagydíj rendszerét egy híján harminc évvel ezelőtt alapította és jelenleg is szervezi, kijelentette: a gazdaság növekedését segítő vállalati újító tevékenység tavaly csaknem a másfélszeresére növekedett.

Pakucs János és Jancsó Péter a díj átvételekor.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Innovációs Díját a győri Graboplast Padlógyártó Zrt. nyerte el különleges tulajdonságú padlóburkolat-fejlesztéseiért. Az elismerést Jancsó Péter elnök-vezérigazgató vette át Budapesten.

A győri cég világújdonsága, a Grabo Silver Knight termékcsalád az első olyan önfertőtlenítő padlóburkolat, amely vegyszerek használata nélkül tünteti el a kórokozókat. A piacon egyedülálló újszerű bevonatról van szó, amelynek kettős védelmi rendszere – nanoezüst- és titándioxid-részecskék – szórt fényben aktivizálódik, hogy lebontsa a szerves szennyező anyagokat. A koronavírus-világjárvány különösen időszerűvé tette ezt a fejlesztést, amely segít csökkenteni az egészségügyi intézményekben, iskolákban és más közintézményekben a fertőzés veszélyét. Másik újításukkal a győriek a versenysport céljaira alkalmas új padlóburkolatokkal a sportolók ízületi terhelését csökkentik, megakadályozzák az elcsúszást és a talp letapadását.

A Graboplastnak sikerült a műszaki és az esztétikai szempontokat úgy ötvözni, hogy a versenysport-padló megjelenése a kapós termékké váljék a piacon. A két új termékcsaládból tavaly 180 ezer négyzetméternél többet adtak el, miáltal jó 600 millió forint bevételre tettek szert.