Még a Facebookra írom: a cég új neve Meta

(Szerző: László József/wooland) Még a Facebbokra, írom, hogy a Facebook új neve Meta lesz! Ready Player One??

A félretájékoztatás és egyéb problémák miatt támadásoknak kitett Facebook nevet vált, átmegy a “metaversumnak” nevezett világba, írja a The New York Times.

A Facebook az elmúlt két évtizedben a világ egyik legfelismerhetőbb márkajelzésével emelkedett ismertté: egy nagy kék F betű. Többé már nem.

Csütörtökön a közösségi hálózati óriás félreérthetetlen lépést tett a megújulás felé, megváltoztatva a Facebook nevet és átnevezve magát Meta névre. A változás egy új logóval jár együtt, amelyet egy végtelen alakú szimbólumként terveztek, kissé ferdén, szinte perecszerűen.

A Facebook, az Instagram és más alkalmazások megmaradnak, de a Meta égisze alatt. A lépés jól jelzi, hogy Mark Zuckerberg, miként tervezi vállalatának újbóli koncentrációját arra, amit ő a következő digitális határnak tekint, vagyis a különböző digitális világok egyesítését, amit metaversumnak neveznek.

A Metaverzum, amely a meta (görögül: valamin túl) és az univerzum szavakból áll, alternatív valóságot jelent, amelyet a tudományos-fantasztikus filmek mutatnak be, gondolom a többség látta a Mátrixot és legalább a trailert a Ready Player One-ból.

Ugyanakkor a Facebook átnevezése segíthet elhatárolódni a cégtől a számos, a közösségi hálózatokkal kapcsolatos ellentmondástól, egyebek között a gyűlöletbeszéd és a félretájékoztatás terjesztésétől. “Sokat gondolkodtam az identitásunkon” ezzel az új fejezettel — mondta egy virtuális eseményen, amelyen a Facebook jövőre vonatkozó technológiai elképzeléseit mutatta be.

“Remélem, hogy idővel metaversus vállalatként fognak ránk tekinteni”. Zuckerberg elkötelezte magát a metaversum, az online, virtuális és kiterjesztett világokat egyesítő összetett univerzum megteremtése mellett, amelyet az emberek zökkenőmentesen bejárhatnak. Azt mondta, hogy a metaversus lehet a következő nagy közösségi platform, és hogy több technológiai vállalat fogja felépíteni a következő több mint 10 évben.

Hétfőn a Facebook már előre jelezte, hogy nagy szereplővé kíván válni, amikor a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság üzletágát a Facebook Reality Labs nevű részlegbe különítette el.

Szép új világ! Ready Player One?? Go!