Megtévesztheti a fogyasztókat a „csokiszolárium”

Versenyfelügyeleti eljárást kezdett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft. ellen, mert úgy véli, hogy a vállalkozás a „Csokicső” szoláriumcsövek reklámozásakor megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

A Chocolate Brown szoláriumok népszerűsítésére alkalmazott üzenetek azt a hatást kelthették a fogyasztókban, hogy egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak velük. A GVH azonban valószínűsíti, hogy a „Csokicsővel” működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon tüntetnek fel olyan állításokat, mint az „egészséges”, „bőrkímélő” és „1,7 perc alatt 1000NE D-vitamin!”.

A GVH fogyasztóvédelmi gyakorlatában folyamatosan figyelemmel követi az egészségre gyakorolt hatásokkal és az egészség védelmével kapcsolatos reklámok ígéretét, mivel erősen hatnak a fogyasztók döntéseire.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre a hatóságnak; ez az idő – indokolt esetben – két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/25/2019.