Megtévesztően ígérhetett kedvezményeket ügyfeleinek a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-vel szemben, mivel a cég feltételezhetően megtévesztően népszerűsítette a hűségidő vállalása esetére kínált, mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeit. (A nyitó kép forrása: https://huaweiblog.hu)

A vállalat kampányának üzenetei (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobilnetet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil-előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a meglévő előfizetői díjcsomagjukra vonatkozó, további egy évnyi hűségidő vállalásával igényelhetik az ígért kedvezményeket.

A versenyhivatal ugyanakkor azt valószínűsíti, hogy egyes ügyfelek csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre. A Telekom kampánya így megtévesztő módon befolyásolhatta a fogyasztók döntését.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárásra három hónap áll rendelkezésre, ami, ha indokolt, kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/24/2022.