Határozatban kéri az Előadó-művészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) küldöttgyűlése az Európai Parlament és Tanács a Magyarország támogatásával elfogadott, az előadóművészek súlyos jogi hátrányainak felszámolását is célzó új irányelvek itthoni bevezetését. Az uniós irányelvek átültetésével rendeződhetne az előadók számára ma még sok tekintetben elfogadhatatlan jogdíjhelyzet.
Az új európai szabályok közül kiemelkedik a kábeles terjesztő jogdíjfizetési kötelezettsége, amely az előadó-művészeket felvételeik felhasználása után illeti meg, akkor is, ha a műsor kódolt csatornán jut el a nézőhöz. Ennek bevezetése megszüntetné azt a tarthatatlan hazai állapotot, amelynek alapján az előadó-művészek egy fillért sem kapnak a kódoltan sugárzott felvételeik után. Jelenleg ilyen jogdíjat egyedül az ARTISJUS tud begyűjteni, kizárólag az általa képviselt jogosultak, a zeneszerzők, szövegírók és irodalmi szerzők számára. Ez ahhoz a nyilvánvalóan igazságtalan gyakorlathoz vezet, hogy miközben egy sugárzott film zeneszerzője jogdíjban részesül, a színészei nem.
Az EJI a szerzői jogi módosítás előkészítőitől azt várja, hogy a kábeltévés szolgáltatók közvetlen betáplálás (kódolás) esetén is csak úgy sugározhassák a filmeket, hogy azután megfizetik a jogdíjat az előadóművészeknek is.
A küldöttek abban bíznak, hogy a jogalkotó az előadói teljesítmény méltányos díjazásának elvén nyugvó jogokat integrálja a magyar szerzői jog rendszerébe. Az egy évvel ezelőtt kezdődött jogi egyeztetések közben azonban az előadók szempontjai eddig nem kaptak figyelmet. Az irányelvek megkövetelik, hogy az átültetés az előadó-művészek számára is magas szintű jogi védelmet eredményezzen. Az EJI küldöttgyűlése a szerzői jogi módosítás előkészítőitől annak garantálását várja, hogy a televíziók, kábeltévés szolgáltatók az évi százmilliárdos bevételükből fizessék meg a filmek előadó-művészeinek járó méltányos jogdíjakat, illetve, hogy a YouTube, a Facebook és más platformok csak méltányos jogdíjfizetés mellett hasznosíthassák az előadó-művészek filmjeit, hangfelvételeit.
Szeretnék emellett, hogy a hangfelvételek elkészítésében közreműködő valamennyi előadó-művész olyan felhasználási szerződéseket kapjon a kiadóktól, amelyek a méltányosság alapján garantálják előadó-művészi jogaikat, valamint a rendszeres elszámolást a jogdíjakról minden érintett előadó-művész számára.