Száztíz éves kisautó a motorizáció hőskorából

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum birtokában van az a körülbelül 110 éves Unic típusú autó, amelynek korhű restaurálása jelenleg is zajlik. A májusi HajóHíd Est rendezvényen az érdeklődők a hazai autózás hőskorával ismerkedhetnek meg. (Kép: My Transport Blog)

Márciusban kezdte a Közlekedési Múzeum – beszélgetős estként – HajóHíd  rendezvénysorozatát a Kossuth Múzeumhajón (Budapest, V., Vigadó téri hajóállomás, 2. számú ponton). A gőzös egyébként a legrégebbi, ma is látható hajó a Duna budapesti szakaszán. 1913–76 között közlekedett, 1984 óta műemléki védettség alatt áll, termeiben jelenleg vendéglátóhely működik és a Közlekedési Múzeum kiállítása látható, illetve rendezvények helyszíne.

A HajóHíd ingyenes, de regisztrációhoz kötött alkalmain egyebek mellett olyan témák kerülnek szóba, mint a budapesti metróépítés a Rákosi-korszakban, a zugligeti villamosközlekedés múltja, a szocreál vasúti állomások, az Utasellátó története. A havi rendszerességgel jelentkező program házigazdája és a beszélgetések moderátora Legát Tibor újságíró.

A május 11-i harmadik esten (18 órától) izgalmas kérdések lesznek napirenden.  

Mikor érkezett az első gépkocsi Magyarországra? Mikor jelentek meg az első szabályok? Mire kellett figyelniük a korabeli sofőröknek? A válaszokat a közönség – a műsorvezető közreműködésével – Négyesi Páltól, a veterán autók szakértőjétől, számos sikerkönyv szerzőjétől tudhatja meg. Fellép Bakos Bettika énekes és Dévényi Zoltán gitáros duója; a kettős autótémájú dalokat ad elő.