Megyek utánad, hirdeti a cím, de nem tudunk menni. A kamaradarab háromszereplős, a szereplők gyorsan beszélnek, gyorsan gondolkodnak, gyorsan mozognak, mielőtt a néző utolérné őket, már megint előttük járnak. Nem tudható, hogy hibája vagy erénye ez a tempó az előadásnak, amíg versenyzett, a sprinter Usain Boltnak sem akadt méltó vetélytársa, legyőzött ellenfelei mondtak róla tücsköt-bogarat, pedig csak lassabbak voltak a legjobbnál.
A Megyek utánad elfáraszt mindenkit, a kamaszkortól vezet a felnőtté válásig, szerelmi leltár az alcíme, ehhez méltó a tartalom, és mert nehéz, olykor bonyolult a párválasztás, sok a szereplők szövege, gyakori a karakterváltással járó ruha és kellékcsere, és ha a helyzet úgy kívánja, akkor dőlni, táncolni, ugrálni kell benne.
Grecsó Krisztián még 2014-ben írt egy regényt az önmagát megidéző Darúról, ezt a történetet dolgozta színpadra Bíró Bence, így készült el a szerelmi leltár, a visszaemlékezés a múltra, az alföldi porfészekre, a kocsmák és ünnepi ebédek hangulatára, a kiugrás lehetőségeire, a kötélen végződő álmokra, talán az elmaradó rendszerváltásra.
Grecsó a kortárs irodalom szelíd fenegyereke, egy gyüttment a nagyváros aszfaltján, halkan harsogja a kegyetlen igazságokat, miközben regényeit, esszéit belepi a vidék pora. Az ő világában az öregek még földből, állattenyésztésből élnek, de a gyerekek bulizni meg könyvtárba járnak, és nem törődnek bele, hogy a lábuk belesüpped a sárba. A Megyek utánad a kishitűség, a „nem vagyok elég jó” életérzés felmelegítése, ez az érzés olyan, mint a töltött káposzta, minél gyakrabban melegítik, annál többen kérnének belőle, de Grecsó az egészet kidobja az ablakon.
A kamaradrámát a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban, tantermekből kialakított játszóhelyen mutatják be. Mondhatnánk, hogy a produkció ennél többet érdemel, az egydíványos színpad, a kényelmetlen székek inkább taszítanák, mint vonzanák a közönséget, de mégsem, hatalmas az érdeklődés, és az előlegezhető siker talán egyszer a darabhoz, a színészekhez méltóbb környezetbe repíti a stábot.
Vagy mégsem? Kurta Niké, Mészáros Béla, és a Londonból hazatért, Baki Dániel mindig hozzák a megfelelő karaktert, semmilyen személyiségcsere sem zavarja őket, a rendező, Dékány Barnabás kézben tartja az előadást, a néző pedig tapsol, a gazdagság nem minden, az élmény pénzért nem vehető…
Megyek utánad: Grecsó Krisztián regényét színpadra alkalmazta: Bíró Bence. Szereplők: Mészáros Béla, Kurta Niké, Baki Dániel. Látvány: Ottlik Júlia. Rendező: Dékány Barnabás. Az Orlai Produkciós Iroda és a FÜGE együttműködésében.