Telenor, a ravasznor

Gyakorlatilag a mai Telenor, a valamikori, szép emlékű Pannon GSM megalakulása óta előfietője vagyok a mobiltelefon-szolgáltatónak. Hűséges alkat lévén nem csupán a  társaságot nem cseréltem, de még a két előfizetői csomagomat sem, legföljebb akkor követtem el ezt a könnyelműséget, amikor úgy véltem, jól járhatok.

Legutóbb a minap sétáltam be a mobilszolgáltató egyik fővárosi szalonjába, mert már néhányszor hívtak üzletkötői: célszerű lenne előfizetői csomagot váltanom, mivel a meglévő nagyon régi, elavult. A szalon kedves és szolgálatkész munkatársnője ki is keresett két csomagot, ami valamivel még olcsóbb is, mint az addigi. Fölbuzdulván új lakossági számlás előfizetői szerződést kötöttem, egyszerre kettőt is, mivel két telefont használunk, más-más hívószámmal. Az addigi csomagok kiegészítéseképpen egy bizonyos összeg ellenében megválthattuk a korlátlan beszélgetés lehetőségét az előfizetett két telefonszám között.

Tekintettel arra, hogy az új előfizetői szerződés alapján (korlátlan híváslehetőség hálózaton belül) semmi szükség arra, hogy ugyanezt a szolgáltatást kettőnk között tovább élessük és persze fizessünk is érte, kértem a Telenor-kolleginát, hogy törölje ezt a már fölöslegessé vált opciót. „Törlöm, de kiszámlázzuk, mintha használná” – jelentette ki. Ártatlan tekintettel és bátortalanul érdeklődtem: miért kell olyasmiért fizetnem, amit már nem használhatok, hiszen törlik? (Miért fizessek a színházjegyért, ha nincs rá szükségem, és a színház egyébként is 150 kilométerre van tőlem?) A válasz: „Csak a havi számlazárás után tudjuk módosítani ezt az előfizetői opciót. Köztes időszakban erre nincs lehetőség”.

Ravasz! Senkit sem érdekel a Telenornál, hogy régi előfizető-e X vagy Y; az előfizetői oldalról jogos és logikus kérését nem tudják teljesíteni, holott csak egy rubrikát kellett volna valamikor beiktatni a számlázási programba ebből a célból. Attól a néhány ezer forinttól, amelytől ily módon elesne a Telenor, aligha csökkenne érezhetően a nyeresége, viszont nagyvonalúsága révén növekednék az ügyfél-elégedettségi mutatója.

Jel szerint erre egyáltalán nincs szüksége a Telenornak. Szerfölött sajnálom.