Újra itt a fekete péntek – 17% körüli kedvezmények

Magyarországon hetedik éve tart a black friday-/fekete péntek-őrület. Bár az eredeti, az amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi két évben már az egész november a fekete péntek jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) blackfriday-akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan az idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb online kiskereskedelmi index jelentéséből.

Erős szezon, nagy kereslet, korlátozott kínálat és visszafogott akciók: a magyar e-kereskedelem legerősebb hónapja volt 2020 novembere; az online forgalom –a feketepéntek-akciók, a kijárási tilalom és nyitvatartási korlátozások okán – meghaladta a 118 milliárd forintot, ami 48%-kal múlta felül a járvány előtti novembert. Az egész év pedig az európai viszonylatban is kiemelkedő, 45%-os bővülést ért el.

Az Árukereső.hu és a GKI Digital várakozásai szerint az idén még korlátozottabb választék és a hagyományos bolti vásárlás erősödése miatt az online rendelések száma valószínűleg érdemben nem emelkedik a tavalyihoz képest, a forgalomból származó bevétel viszont az áremelkedések miatt akár ötödével nőhet a tavalyihoz mérten, és novemberben elérheti a jó 140 milliárd forintot.

Az ünnepi idény a kereskedelem egészét tekintve várhatóan erős lesz, és a tavalyival ellentétben, a hagyományos üzletek is nagy rohamra számíthatnak, persze csak akkor, ha a vírushelyzet, a kötelező maszkhasználat és a kapcsolódó korlátozások nem veszik el vagy nem korlátozzák a vásárlás lehetőségét.