Az e-ticket rendszer szerda reggeltől vasárnap délután kettőig tartott leállása 1100 vásárlási tranzakciót érintett,
(ennyien nem tudták átvenni a korábban megvásárolt jegyüket), ebből mintegy 100 esetben vásároltak nemzetközi
menetjegyet. A nemzetközi jegyet duplán váltó utasok kellemetlenségeinek enyhítésére a MÁV-Start a felhasznált
menetjegyek értékének egy részét utazási utalvány formájában visszaadja az érintetteknek. A kuponok értéke ötezer
forintonként ötszáz forint. Az utazási kuponokat, illetve az újonnan megváltott menetjegyek árának visszatérítését az
ügyfélszolgálat bármely elérhetőségén lehet igényelni akár e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu>) vagy faxon (06 1
511 2093) illetve levélben (MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.).
A vasúttársaság kéri, hogy akinek a személyes adataival a belföldi utazása közben – az átvétel meghiúsulásából
adódó menetjegy nélküli utazás miatt – utasleadási lap készült, azt az online vásárlás adataival együtt (a vásárlásnál
használt e-mail cím, vásárlás időpontja) mielőbb juttassa el a MÁV-Start ügyfélszolgálatára. Az adatok egyeztetését
az ügyfélszolgálat soron kívül végzi el.
Azok az utasok, akik az internetes jegykiadó automatáknál átvehető számlát igényeltek a vásárláskor, a számlát
kapott átvételi kóddal a vásárlástól számított egy éven belül bármelyik jegyátvételi helyszínen lévő automatából
kinyomtathatják.
A mostanihoz hasonló műszaki hiba mind ez ideig nem fordult elő az e-ticket rendszerben. A MÁV Informatika Zrt. a
gyártó szakembereinek bevonásával és a MÁV-Start Zrt.-vel együttműködve – a rendkívüli helyzet részletes
elemzésével és további intézkedésekkel – mindent megtesz azért, hogy hasonló fennakadás a jövőben ne forduljon
újra elő.