Az Európai Bizottsághoz fordult panasszal a magyar kormánnyal szemben Jávor Benedek EP-képviselő, a Klubrádió és a Mérték Médiaelemző Műhely. A beadvány megfogalmazóihoz a legnagyobb hazai újságírószervezet, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége is csatlakozott – jelentették be a MÚOSZ székházában szervezett mai konferencián.
A beadványban objektív mutatók segítségével arra hívják fel a figyelmet, hogy a reklámpiacot és ezáltal a médiapiac működését súlyosan veszélyezteti az, hogy versenyellenes módszerekkel, az állami reklámköltéseket nem hallgatottsági, olvasottsági, médiaszakmai alapon, hanem politikai alapon költi el a magyar állam, ami jelentős versenyelőnyt ad olyan kormányközeli vállalatok számára mint például a TV2 vagy a Magyar Idők.
A Media1 kérdésére Jávor Benedek elmondta: „egy másik panaszt is tett már, ami az állami közmédia finanszírozására és az MTI ingyenességére vonatkozott, ami Jávor szerint szintén versenyellenes, hiszen így a piaci alapon működő cégek versenyhátrányba kerülnek. Azzal a panasszal az Európai Bizottság két éve nem tud érdemben előrelépni, lassan haladnak, amit már szóvá is tett, de reményét fejezte ki, hogy a mostani, az állami reklámköltéssel való visszaélés, a tiltott állami támogatás miatti panasznál gyorsabb lehet az eljárás.”
Urbán Ágnes egyetemi docens, a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársa „az állami reklámköltések problémája kapcsán megemlítette: kimutatásuk szerint a reklámpiacon a magyar állam a legnagyobb hirdetővé vált, ma már a médiaszektor bevételeinek 17 százaléka származik az államtól, ami közéleti lapoknál még magasabb arányt tesz ki. Ez szerinte rendkívül káros, egy torz médiarendszert eredményez, ráadásul a kereskedelmi hirdetők is egyre inkább a kormánypárti médiában mernek csak hirdetni.”
Bővebben a Media1 cikkében >>>