WiFi-hálózatkezelés felhő alapon

A piaci növekedés egyben a hálózati helyszínek szerteágazódását is eredményezi: az internet-hozzáférést egyre több helyen osztják meg, és sokszor nincs elég IT-szakember vagy szakértelem ahhoz, hogy ezt a változást minden vállalkozás adaptálni tudja. „A komplex rendszerek miatt az IT-osztályok kapacitása korlátozott az egyes eszközök telepítéséhez, fejlesztéséhez, irányításához – véli Treso Tamás, a Zyxel regionális értékesítési menedzsere. – Az indokolatlan használat kiszűrésére pedig minden helyszínen külön személyzetre lenne szükség”.

Mind gyakoribb igény a továbbfejlesztett és egyre komplexebb WiFi-rendszerek fenntartására, még akkor is, ha a szervezet szűkében van szakembernek és anyagiaknak egyaránt. Kiderült: a WiFi az egyik legnehezebben kezelhető technológia. A megoldás lehetnek, ha a használók a kereskedő által javasolt IT-szakemberekre bízzák a rendszerüket, olyanokra, akik képesek a sikeres telepítés után a működés felügyeletére.

A zavartalan és gazdaságos működtetés leghatékonyabb módja a felhőből menedzselt hálózat. Tresó Tamás magyarázatképpen hozzáteszi: általa a folyamatok minden részfeladata (telepítés, hozzáférés, biztonság, analitika, hibaelhárítás) egyetlen helyiségből kezelhető, ezáltal nincs szükség helyszíni IT-csapatra, gyorsítható a telepítés, kettős biztonságot és szükség szerint teljesítményváltoztatásra is képes.

A lényeg: a WiFi-hálózat használója a teljes hálózati irányítást rábízhatja a terméket eladó partnerére, nincs gondja az üzemeltetéssel. Semmi egyéb dolga, mint a hozzáférési pontok csatlakoztatása az áramforráshoz, és a megbízott szakemberek felhőn keresztül elvégzik a konfigurációt, az alapbeállításokat és a hálózati hozzáférés kiterjesztését. Nincs szükség további folyamatos helyszíni szakértő figyelemre, miáltal látványos megtakarítás érhető el.

A felhő-technológiával egyúttal a viszonteladók is képesek egyszerre kezelni a különféle fogyasztói igényeket és eszközöket. Az új üzleti modell nem csupán gazdaságos, nyereséges is; a termék–ár-szemlélet helyébe a megoldás–szolgáltatásvezérelt üzleti szemlélet lép. A modell honosításával a menedzselt szolgáltatást kínálók (MSP) iránt is megnőtt a kereslet, akik a felhő alapú hálózathoz a biztonság, a csatlakozás, a kármegelőzés és más IT-funkciók tekintetésben is nélkülözhetetlen támogatást nyújthatnak.

A felhő alapú hálózati szolgáltatásokban továbbra is a kkv-k a legérdekeltebbek. Ők azok, amelyeknek a legtöbb esetben nincs sem emberük, sem elegendő pénzük az IT-hálózatok folyamatos kezelésére, működtetésére. A viszonteladók viszont – a fentiekben vázolt módon – IT-támogatóvá léphetnek elő – ügyfeleik szolgálatában. Az újfajta hálózatokon keresztül a frissítés automatikusan megoldható, az egy helyről irányítással, felügyelettel ugyanaz a kiválóan képzett, tapasztalt szakembergárda hasznosíthatja ismereteit, ami valamennyi részvevő számára csak előnyös lehet.