Az Európai Bizottság ma 4000 millió euró összegű beruházási csomagot fogadott el, melynek 10 tagállam – köztük Magyarország is – a kedvezményezettje. A ma született döntés értelmében az EU 25 nagyszabású infrastrukturális terv megvalósítását támogatja Bulgáriában, Csehországban, Görögországban, Lengyelországban, Magyarországon, Máltán, Németországban, Olaszországban, Portugáliában és Romániában. A kohéziós politika keretében támogatott beruházások a szakpolitikai területek széles körét felölelik: az egészségügy, a közlekedés, a kutatás, a környezetvédelem és az energiaügy területére is kiterjednek. A nemzeti társfinanszírozással kiegészítve a projektek megvalósítását szolgáló beruházás összértéke eléri a 8000 millió eurót.
Az Európai Unió 105,5 millió euróval (33 810 millió forinttal!) járul hozzá a kohéziós politika keretében a budapesti M0-s körgyűrű déli szakaszának fejlesztéséhez. A fejlesztés az M0-s autóút 11,55 kilométeres szakaszát érint majd. A munkálatok során meg fogják erősíteni a teljes szakaszon az útburkolatot, felújítanak több közművet és két hidat (a Hárosi-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-hidat), ezenfelül pedig új kerékpárutakat építenek majd ki. A projektnek köszönhetően javulni fog a közlekedésbiztonság, és rövidül az érintett területen naponta közlekedő 90 000 jármű menetideje. Mivel a fejlesztés eredményeként a forgalom elterelődik a városközponttól, a forgalmi torlódások is mérséklődnek majd, ami a károsanyag-kibocsátás csökkenése révén kedvező hatást fog gyakorolni a környezetre.
A nagyszabású infrastrukturális beuházások (ún. nagy projektek) 50 millió eurónál (a közlekedésiek esetében 75 millió eurónál) nagyobb értékűek, amelyek finanszírozása a kohéziós politikai alapokból történik. Méretükre való tekintettel a megvalósításukra irányuló javaslatokat a Bizottság egyedileg értékeli és bírálja el. A 2014–20-as programozási időszakban EU-szerte 258 nagy projekt részesül uniós finanszírozásban. Az ezekhez a projektekhez nyújtott uniós hozzájárulás 32 milliárd euróra rúg.