A tojáspáncélnak használt a válság

A tojásdad strandszéf, mely csak a hozzá tartozó különleges karkötő viselőjének enged betekintést, már jó pár helyen bizonyított itthon és a nagyvilágban. A válság következtében pedig több okból is újra népszerű: nemcsak mint használati tárgyként, hanem – befektetésként is.

Elsőre azt gondolhatjuk, hogy a befektetői pánik minden induló vállalkozásnak gondot okoz, de minden válságnak vannak nyertesei még az erősen megtépázott szektorokban is. Ezek olyan kezdő cégek, amelyek gyors, hatékony és főleg digitalizált megoldást kínálnak egy problémára. Így nőtt óriássá az Airbnb, vagy az Uber is. Egy hónapnyi csend után így kelt újra életre a magyar fejlesztésű strandszéf, a Beachegg tőkegyűjtő kampánya is.

A strandbiztonságot tekintve merőben új és szellemes koncepcióval előálló magyar Beachegg a Tőkeportálon indított kampányt. Másfél hónapja úgy látszott, hogy leáll minden, megtorpantak a befektetések, de aztán kiderült, hogy a forintgyengülés, és a válságot kísérő jelenségek több más eleme is kedvez a Beachegg-befektetésnek.

A részvénycélú közösségi finanszírozási kampány a Tőkeportál.hu oldalon indult. A kezdeti lendület a válság kitörésével megtörni látszott, de az alapítók most megint bizakodók. A Beachegg teljes egészében magyar fejlesztésű strandszéf, amely ötletes megoldásaival védi meg értékeinket. A tojásdad széfet (innen a neve is) a strandon kölcsönözhetjük, és egy karkötő segítségével nyithatjuk-zárhatjuk. A lezárt széf hangosan riaszt, ha elmozdítják a helyéről, egyúttal jelez a kölcsönző Beachegg őrének, és elektronikus úton folyamatos tájékoztatást küld saját helyzetéről, így könnyen megtalálható.

Az eszköz fejlesztői külföldi díjakat nyertek, és egy sor sikeres teszten vannak túl (Lupa tó, Szigligeti strand és Spanyolországban Malagán az Aquamijas vízipark). Jelenleg megrendelőkkel tárgyalnak, tömeggyártáshoz gyűjtenek tőkét és tulajdonostársakat a Tőkeportálon.

A Beachegg-befektetést vonzóvá teszi a forint–euró árfolyam változása, hiszen a Beachegg költségei forintban keletkeznek, a célpiacok azonban a világ legjobb strandjai. „Eredeti terveink 330 forintos euró árfolyam mellett készültek, az azóta bekövetkezett változás csaknem ötödével növelte a várható profitot” – mondja Szilágyi Imre cégalapító.

A válság ráadásul nem borította fel a Beachegg-bevezetés időrendjét sem, hiszen a gyártás tervezése és a megrendelők felkutatása is zavartalan. A szállításokat eleve a következő szezonra tervezték, amivel kapcsolatban már az elsődleges célpiacnak számító mediterrán strandok üzemeltetői is optimisták.

A Beachegget ugyanis a strandüzemeltetők veszik meg, bérleti díjat és a bérlések után jutalékot (szolgáltatási díjat) fizetnek, ami azt is jelenti, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos kockázatok elsősorban náluk csapódnak le, a központnak pedig folyamatosan növekvő állandó bevételt termelnek.