Legalább a hazai e-kereskedelem fejlődésének jót tett a koronavírus-járvány: a második negyedévben a teljes forgalom tizede az online térben zajlott. Az olcsobbat.hu ár-összehasonlító portál szerint a vásárlók ebben a bizonytalan időszakban tudatosan keresik a lehető legolcsóbb termékeket; törekvésük a webáruházakat árversenyre készteti. (A nyitó kép forrása: calcoastnews.com)
Az e-kereskedelem egyike azon kevés piaci ágazatnak, amely számára a koronavírus-járvány fejlődéssel jár. Bár a tavaszi lezárások idején sok vásárló kényszerből kezdett vásárolni az interneten, úgy tűnik föl, egyre többen már ezután is online szerzik be az árut. Júliusban és augusztusban is magas szinten stabilizálódott az e-kereskedelmi forgalom: a 147 milliárd forintra (a tavalyinál jó ötödével többre)rúgott a forgalom.
Szakértők szerint egyre inkább az ár-összehasonlító oldalak lesznek a vásárlások kiindulópontjai.
A termékek többségénél csökkent a különbség az egyes webáruházak által kínált fogyasztói árak között. Ez főként az értékes elektronikai cikkek esetében figyelhető meg. Ma már a legtöbb kereskedőt összetett árfigyelő szoftverek segítik a legvonzóbb árazásban, akár óránként képesek változtatni a már versenyképtelennek ítélt árazási szinteket.
A járványhelyzet sok rossz következménye – a munkahelyek időszakos vagy tartós elvesztése, a közeli jövőt övező bizonytalanság és a lakosság közérzete egyaránt azt valószínűsíti, hogy az év vége felé a háztartások többsége a tavalyihoz képest visszafogja majd kiadásait. A tudatos költekezés ugyanakkor növelheti az érdeklődést az akciós értékesítések iránt.
Az amerikai mintára nálunk is hódító „fekete péntek” november 27-én lesz; ám számos webáruház már egy héttel előtte is tart ezen a néven látványos leértékeléseket.