Magyar egészségügyi mobilalkalmazás segített egy hároméves fiún, akinél egy téves orvosi szakvélemény, valamint eredménytelen, telefonos kórházi segítségkérések után az applikáció által azonosította egy gyermekgyógyász az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket, és ezzel ő menthette meg a fiúcska életét. A doktornő egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentőt, mert az agyhártyagyulladás csak kórházban kezelhető. (Nyitó képünk illusztráció.)
„Hajnalban lett rosszul a kisfiam és reggel azonnal a helyi háziorvoshoz vittem, aki egyszerű vírusfertőzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket már akkor is ennél súlyosabbnak éreztem, magánúton intéztünk vérvételt, amelynek az eredményét csak a nap végére ígérték. Közben a rosszullét egyre erősödött, így két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon keresztül tanácsot kérni, azonban egyik esetben sem sikerült orvossal konzultálnom. Ezután fordultam a MediCallhoz” – mondta el tudósítónknak a történteket Varga Edina. Az ő gyermekének az életéről volt szó néhány héttel ezelőtt: egy hajszálon múlott csupán.
A MediCall mobilaltelefon-alkalmazás tervezői alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerű választ szeretnének kapni valódi szakemberektől, és nem az internet gyakorta kétes értékű forrásaiból akarnak tájékozódni. Az alkalmazás lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás ellenében kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását.
Edina az utolsó pillanatokban, kétségbeesésében talált rá a MediCall alkalmazására, miután anyai ösztönétől sarkallva, nem érezte megnyugtatónak a közelében elérhető orvos diagnózisát. Az egész napos aggódást követően egy gyermekorvosnő azonnal szakszerűen és határozottan reagált az anya által felsorolt tünetekre, és azonosította az agyhártyagyulladásra jellemző tüneteket. „A kórházban tudtam meg, hogy ha megvártuk volna a másnapot, azzal a fiúnk életét is kockáztattuk volna.”
A MediCall alkalmazás esetében ez volt az első, életmentő alkalom. A többi hívás sokkal egyszerűbb panaszokra vonatkozott: a légúti fertőzésekre, influenzára, allergiára, bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos kérdésekre. Az esetek négyötödében gyerekek vonatkozó kérdésekre válaszoltak, adtak tanácsot az alkalmazás által elérhető orvosok.