E.ON: készségből elégtelen

Időnként, sajnos, egyre gyakrabban, belefut az újságíró a magukat hatóságnak, főhivatalnak, röviden: atyaúristennek vélő cégek pókhálójába. Miként percekkel ezelőtt az E.ON esetében.

A kiindulópont: győri olvasónk kérte lapunk segítségét, miután mintegy két hónap óta az E.ON sárga műanyag szalagja elzárja a gyalogjárdát a Bácsai út 122. szám előtt. Miként a képen látható, a fordítva befűzött, egy villanyoszlop és ingatlankerítés között kifeszített sárga szalagon ez áll: E.ON – erősáramú kábel. Természetesen senki sem kockáztatja, hogy áthatoljon rajta, pusztán bosszankodik. Idős és fiatal gyalogosok, gyerekek, babakocsis szülők kénytelenek letérni a biztonságos gyalogjárdáról, és a szerfölött forgalmas úttesten kikerülni az akadályt.

Közügynek tekintvén a bejelentést (miután olvasónk hiába telefonálgatott a lezárt útszakasz miatt az E.ON-hoz), megpróbáltuk az ügyet rövidre zárni a magunk módján. Az E.ON győri telefonközpontja elsőként a budapesti cégközponthoz akarta irányítani munkatársunkat, aki meglehetősen makacsul ragaszkodott a helyi megoldáshoz. Végül B. Zs.-né fölvette a telefont, és közölte, hogy a szalagügy illetékese Molnár Tibor, a telefonszáma ez és ez. Hívtuk M. urat a megadott 06 30 256 93 .. számon, ám nem vette föl.

Irány Budapest! E.ON kommunikációs osztály, a honlapon megadott telefonszám: 06 1 472 2300. Csenget, női hang jelentkezik. Bemutatkozásunk után faggatni kezd: milyen ügyben hívjuk a kommunikációs osztályt. Válasz: majd elmondjuk az illetékesnek, kérjük, kapcsolja. Csenget, majd egy idő után valaki leteszi a telefon. Újra hívjuk, ismét leteszik.

Itt zárult be a kör, az ügy ezek után a legszélesebb nyilvánosságra tartozik. Továbbá a magyar leánycég anyavállalatára: E.ON Energie Deutschland GmbH, Arnulfstraße 203, 80634 München, Németország, telefon: +49 871 95386200.

Szerfölött kíváncsiak vagyunk, hogy Münchenben is ilyeténképpen bánnak-e a közügyben eljáró sajtóval.

Borítékolható a válasz: NEM. A német anyavállalatnak ugyanis (eddigi tapasztalataink szerint) kiemelten fontos, mit ír róla a sajtó, és milyen véleménnyel vannak róla (a szolgáltatóról!) azok, akik pénzért igénybe veszik a szolgáltatásaikat.   

Cikkünkre ma ekként reagált Egyházi Nikoletta, az E.ON szóvivője:

„A kollégáink már a tegnapi napon megnézték a kérdéses a helyszínt. Alvállalkozónk egy csatlakozó kábel telepítését végezte korábban a Bácsai úton, és sajnos abban valóban hibázott, hogy a munkaterületet ilyen hosszú ideig hátrahagyta. A mai napon megtörténik a végleges burkolat helyreállítása és természetesen eltávolítjuk a szalagot. Alvállalkozónk figyelmét pedig felhívtuk a körültekintőbb munkavégzésre…”

A szóvivő egyúttal közölte, hogy ha bárki hasonló esetet, hibát tapasztal, e-mailben aramhalozat@eon.hu és ingyen hívható telefonon 06 80 533 533 is bejelentheti; a társaság munkatársai minden esetben intézkednek a hiba elhárításáról.

Köszönjük: Infovilág, a hiteles hírportál szerkesztősége