Feketén-fehéren a Extreme Digital péntekéről és a fúzióról az eMAG-gal


Kilenc nap múlva, péntekhez egy hétre, azaz november 15-én rendezi meg az akár elképesztőnek is minősíthető árcsökkentéseket kínáló „fekete péntekét” (Black Friday) a budapesti Extreme Digital Zrt. – jelentette be ma újságírók előtt Várkonyi Balázs, a cég alapító vezérigazgatója.

Várkonyi Balázs

Olvasóinkat minden bizonnyal az akciók mértéke érdekli elsősorban, másodsorban pedig ad, hogy mit kínál a mostaninál olcsóbban az e-Digital. Nos, az egynapos árcsökkentés 5–85 százalék közötti, és aki szemfüles, ezen a napon pénztárcabarát áron megveheti a piros betűs ünnepre, karácsonyra szánt ajándékait. Várkonyi Balázs bejelentette: ezermillió forint értékű számítás- és híradástechnikai cikk, háztartási gép stb. közül választhatnak a reménybeli vevők. A lényeg, hogy a jó nevű kereskedelmi vállalat által kínált valamennyi termékkategóriában lesz akciós árú termék.

A november közepi fekete péntek is amerikai találmány: a látványos árleszállítással kezdődik a hetekig tartó karácsonyi vásár, amikor még az addig veszteséges cégek is nyereségre válthatnak, tehát számaikat már nem pirossal, hanem feketével írhatják… Az e-Digital első embere egyébként megjegyezte: esetükben szó sincs piros számokról, miután az általa vezetett vállalakozás kezdettől szép nyereséget produkál. A fekete péntek valójában a kereskedők közötti – évről évre keményebb – verseny megnyilvánulása. Az Extreme Digital akciós ajánlatai a hibrid (online és valós boltok) módon működő cég webáruházában érhetők el. Aki valóban takarékoskodni szeretne, az jól teszi, ha mielőbb föliratkozik a cég hírlevelére, hogy idejében és első kézből értesüljön mindarról, ami érdekelheti. Egyet viszont senki se feledjen: egy-egy termékből egy személy legföljebb ötöt vásárolhat, megelőzendő a nyerészkedést.  Újságírói kérdésre a vezérigazgató elmondta, hogy hagyományosan az idén is a tévé- és okostelefon-készülékek, a noteszgépek, játékkonzolok, háztartási gépek lesznek a legkeresettebbek. A napi fogyasztási, illetve a szépségápolási cikkek forgalomnövekedésével is számol a cég, amely már most valószínűsíti, hogy látványosan megnő a villanyrollerek iránti kereslet is.

Miként lapunk három héttel ezelőtt már hírt adott róla, a Gazdasági Versenyhivatal nem talált kivetnivalót, törvényellenest az Extreme Digital és az eMAG (teljes nevén: Dante International Kft.) egyesülési szándékában. Várkonyi Balázs most a

fúzióról is szólt, közölte: eMAG.hu online áruházat működtető Dante irányítást szerezhet az edigital.hu online áruházat, valamint országszerte 16 boltot üzemeltető Extreme Digital Zrt. felett. Ennek megfelelően az Extreme Digital részesedése 48, az eMAG magyarországi leányvállalatáé pedig 52 százalék. Már ismert a – később közlendő új nevű – vállalat három vezetője is: a vezérigazgatója Várkonyi Balázs, az új cég pénzügyi igazgatói tisztségét Kelemen Gyula, az Extreme Digital társalapítója tölti majd be. Catalin Dit, az eMAG hazai ügyvezetője kereskedelmi igazgatójaként folytatja a munkáját.

Újságírói érdeklődésre Várkonyi elmondta, hogy már az idén 80 ezer millió forint árbevétellel számol a kettős, amely ezentúl is számít valamennyi munkatársának az odaadó szorgalmára, szaktudására. Az Infovilág szerkesztőjének a lopakodó válságra vonatkozó érdeklődésére a vezérigazgató a legutóbbi, 2008 körüli gazdasági válság idején szerzett tapasztalatra utalt, amikor is (más ágazatoktól eltérően) az elektronikai és digitális termékeket értékesítő vállalkozások nem érezték meg a visszaesést, sőt, megerősödve jöttek ki a sokak számára végzetes körülményekből.