Hétfőn leáll a győri Audi

A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrész-ellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt a tervek szerint hétfőtől leáll a termelés az Audi Hungaria Zrt. győri gyárában is – tájékoztatta a vállalat kedden a távirati irodát.

A közlemény szerint a Volkswagen konszern legtöbb telephelyén felfüggeszti a termelést, ami érinti az Audi AG ingostadti, neckarsulmi, brüsszeli, mexikói és győri telephelyeit is. A vállalat az üzemi tanáccsal és a Volkswagen konszernnel egyetértésben azt tervezi, hogy a termelést a telephelyeken szervezett és ellenőrzött formában a hét végéig leállítja.

A közlemény idézi Peter Kösslert, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagját, az Audi Hungaria Zrt. felügyelőbizottságának elnökét, a nemzetközi válságstáb vezetőjét, aki szerint már eddig is számos intézkedést hoztak avégett, hogy megóvják munkavállalóik egészségét.

Hétfőtől a szentgotthárdi Opel sem dolgozik


A Világgazdaság arról értesült, hogy a termelés szüneteltetése március 27-ig tart. Tegnap a Peugeot, az Opel és a Vauxhall márkákat gyártó franca PSA arról adott ki közleményt, hogy – egyelőre március 27-ig – a teljes európai autógyártását felfüggeszti. Ez kihat az összes gyárukra, a szentgotthárdi üzem se gyárt motorokat, ha leállnak az autószereldék. A leállás a fizikai és a szellemi dolgozókat egyaránt érinti. A leállás alatti juttatások kidolgozása már elkezdődött, és nem fogják fizetés nélkül hagyni a dolgozókat.

A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét

A koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést európai üzemeinek többségében a német Volkswagen-csoport, a világ legnagyobb autógyártó társasága – jelentették ma német hírportálok Herbert Diess vezérigazgatóra hivatkozva.

A Volkswagen-csoport vezetője wolfsburgi tájékoztatóján elmondta: két-három hétre felfüggesztik a termelést a legtöbb németországi és európai üzemben.

A spanyolországi, portugáliai, olaszországi és szlovákiai üzemek már e héten leállnak – tette hozzá Herbert Diess. Kiemelte, hogy az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) terjedése révén egyre csökken a kereslet, és bizonytalan a gyártáshoz szükséges termékek, alkatrészek ellátása. 

A sajtójelentések szerint az üzemi tanács levélben arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy a pénteki műszakzárással áll le a termelés a legtöbb üzemben Németországban és Európa más országaiban.

A beszámolók szerint a napokban több üzem dolgozói között regisztráltak fertőzötteket, és megszigorították a higiéniai, járványvédelmi előírásokat.

A wolfsburgi tájékoztatón Frank Witter pénzügyi igazgató kiemelte: nem tudható, hogy a járvány milyen súlyosan és milyen hosszan hátráltatja a vállalatcsoportot, ezért szinte lehetetlen előrejelzést adni a pénzügyi hatásokról.

A Volkswagen-csoport tavaly 10,97 millió járművet értékesített, így sorrendben a hatodik éve szerezte meg az első helyet az autógyártó társaságok rangsorában. A második a japán Toyota 10,74 millió eladott járművel.

A német cég a legutóbbi, februári előrejelzésében még azzal számolt, hogy 2020-ban is hasonló nagyságrendben értékesítenek gyártmányokat. A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN teher-gépjárműveket is a Volkswagen gyártja.