„Vírusforgalom”: a Telenor felkészült

„Ebben a rendkívüli helyzetben felelősségünknek tekintjük, hogy ügyfeleink számára változatlanul a megszokott magas minőségben biztosítsuk szolgáltatásainkat” – közölte lapunk érdeklődésére a Telenor Magyarország sajtóosztálya. 

A hétvégén és a hét elején is összességében már tapasztalható volt némi forgalomnövekedés. Az adatforgalom elsősorban munkaidőben emelkedik, elsősorban a feltöltési irányt érinti (ez pl. videóhíváshoz szükséges). A hangforgalomban már látványos a növekedés a hét eleje óta, azaz az ügyfelek az átlagosnál sokkal több hívást indítanak. 

Az, hogy a továbbiakban miként alakul a forgalom, attól is függ, hogy oktatásra, munkára pontosan milyen megoldásokat, platformokat használnak majd mobilinterneten az előfizetők; az online streaming például jóval több adatforgalmat gerjeszt, mint az irodai szoftverek online használata.  

„Hálózatunkat felkészítettük a lehetséges forgalomnövekedésre, miáltal képes az átlagosnál nagyobb igények kiszolgálására, és folyamatosan vizsgáljuk, hogy szükség van-e a kapacitás bővítésére – olvasható a Telenor tájékoztatójában. – Ha indokoltnak látjuk, cselekszünk..”. A megváltozott használói szokások következtében elképzelhető, hogy az ügyfelek helyenként és időszakosan a szolgáltatás minőségének romlását tapasztalhatják. Emiatt a szolgáltató türelmet és megértést kér. 

Miként erről az Infoviág már hírt adott: akár otthoni munkára, szórakozásra, akár a távoktatási célok támogatására – minden üzleti és lakossági számlás és kártyás Telenor-ügyfél 100 GB ajándék adatforgalmat kap. Az értékesítést tekintve a szolgáltató nem tapasztalt tömeges tarifaváltást, bár a múlt szombaton az átlagosnál nagyobb volt a személyes ügyfélszolgálati forgalom. 

Számos tényezőtől függ az, hogy a műszaki feltételek általánosságban adottak-e a távoktatáshoz. Például: milyen eszközöket, platformokat vagy alkalmazásokat, egyszerre hányan, és milyen internet-hozzáféréssel használnak. A Telenor Hipernet-hálózata a hazai lakosság 99,5%-a számára hozzáférhető, és – miként a társaság sajtóosztálya lapunknak írta –

a Telenor mindent megtesz azért, hogy a forgalomnövekedés idején is magas minőségben szolgálja ügyfeleit.