A komáromi Duna-híd építését ellenőrizték május 28-án a két szomszédország illetékes tárcavezetői: Érsek Árpád, Szlovákia közlekedési és építésügyi minisztere és Palkovics László, Magyarország innovációs és technológiai minisztere. A közúti híd a szlovákiai Révkomáromot köti majd össze Komárommal. A két ország közös beruházása az EU Európai Hálózatfinanszírozási Eszközéből származó forrásokból valósul meg.
A pozsonyi szakminisztérium magyar nyelven is közzétett közleménye idézi Érsek Árpádot: „A tavalyi kisebb késedelmek után idén teljes intenzitással folynak az építési munkálatok. A magyar féllel együtt mindent megteszünk azért, hogy a híd már jövőre szolgálhassa az embereket“ – mondta a Pellegrini-kormányba a Híd-Most vegyespárt által delegált politikus.
Az új híd 200 méterrel a meglévő vasúti hídtól nyugatra épül. Komáromban jelenleg a gépkocsi-közlekedést csak az 1892-ben emelt Erzsébet híd szolgálja. Az új híd aszimmetrikus lesz, 90 méteres magasságú, egyetlen pilonnal és tartókábelekkel. Mostanáig elkészültek a pilontartó mesterséges szigetek. A hídon két menetsávos főút vezet majd át. A hídhoz kapcsolódó bekötőutakat mindkét ország saját hatáskörben építi. A szlovák oldalon egy 600 méter hosszú, kétsávos útszakasz épül, amely körforgalommal kapcsolódik az I/63-as útra. Az építési munkálatok az ütemtervnek megfelelően zajlanak, befejezésük a hídtest elkészültétől függ. A projekt teljes költségvetést több mint 117 millió euró. Szlovákia az EU alapjaiból (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) több mint 47 millió eurót kapott, Magyarország mintegy 52 millió eurós hozzájárulással számolhat.
A miniszterek a találkozón aláírták az Ipolyhídvégen (Ipeľské Predmostie) megépülő hídról szóló kormányközi egyezményt. Az Ipoly felett átívelő híd Ipolyhídvég és Drégelypalánk között a határon átnyúló együttműködést erősíti, hozzájárul a munkavállalás, illetve tanulmányok miatti szabad mozgás könnyítéséhez és az érintett régiók fejlődéséhez. A hidat a második világháború során lerombolt régi helyén építik meg, és a személygépkocsi-forgalom, a 3,5 tonnánál könnyebb tehergépkocsi-forgalom, valamint a gyalogosok és a kerékpározók részére épül. Az építkezés tervezett, Szlovákiára jutó költsége 1 276 324 euró. A híd építését az Interreg V-A Szlovákia – Magyarország 2014 – 2020 határon átívelő együttműködési program segítségével, illetve a Besztercebánya megye hozzájárulásával finanszírozzák.