A berlini Továbbképzési Egyetem és a bécsi Újságíró- és Médiafórum, a Fjum médiainnovációs mesterképzésére április 30-ig lehet benyújtani a jelentkezéseket. Az októberben kezdődő, összesen hat, egy-egyhetes modulból álló képzés célja, hogy versenyképesebbé tegye a médiavállalatokat. A gazdasági válság Európa nagy médiavállalatait is hatékony munkamódszerek kialakítására készteti, miközben a digitalizálódás és a mobilitás alapvetően hatnak az olvasók médiafogyasztási szokásaira – elég, ha csak a közösségi média térnyerésére gondolunk.
Az egyéni nyelvi képzést, e-learning tanegységeket és kiscsoportos projektmunkákat magába foglaló International Media Innovation Management (IMIM) szak munka mellett is elvégezhető. „A sikeres tanulmányokban központi szerepet játszik a hallgatók és a professzorok, menedzsment-szakemberek, szerkesztőségek és cégvezetők közötti együttműködés“ – hangsúlyozza Andy Kaltenbrunner, a program felelőse.
A képzési program összeállításakor öt tényezőt tartottak szem előtt: az innovációt, a projektorientáltságot, az interdiszciplinaritást, a médiakonvergenciát, illetve a nemzetköziséget. Az előadók sorában a The Guardian, a New York Times, a Welt Online, és a Zeit Online munkatársai mellett számos egyetemi oktatót találunk. Bécs és Berlin mellett Madridban és New Yorkban is tartanak egyhetes modulokat. Az évi 20 ezer eurós tandíj tartalmazza a szálloda- és utazási költségeket, a nyelvi képzést, valamint a tananyag árát is. A képzést 2011-ben hirdették meg először.
Az első évfolyam hallgatói között szerb, bosnyák, román és magyar média-szakembereket is találunk, hiszen a kelet- és kelet-közép-európai résztvevők számára ösztöndíjat kínálnak, mely kedvező elbírálás esetén a tandíj 75 százalékát fedezi.