Decemberben mindössze 7510 külföldi használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon a Datahouse friss adatai szerint, ami 27 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 10 229-től. Ez az érték nem csupán éves minimum, de a legszigorúbb covid-lezárások idején, 2020 áprilisában mért 7590-nél is kevesebb.
Legutóbb 2014 márciusában, a használtimport felívelésének kezdetén volt a múlt havinál alacsonyabb az adott időszakban regisztrált import személyautók száma. – Novemberhez képest is 22 százalékos a visszaesés, amire csak részben adhat magyarázatot, hogy az év utolsó heteiben általában lanyhul az autóbehozatali aktivitás. A használtautó-import már május óta meredeken csökken. A megélhetési és rezsiköltségek alakulása bizonytalanságot okozott az autópiacon is, és az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása is visszafogta a külföldi autók vásárlása iránti igényeket.
Az év első felében látványosan élénk volt a piac: a június végéig behozott közel 69 ezer használt autó csaknem tíz százalékkal volt több az esztendővel azelőttinél. A második félév forgalma viszont már csaknem hatodával volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
Az év első néhány hónapjában érdemi fordulat nem várható a használtautó-behozatalban, bár a következő hónapok értékei várhatóan visszatérnek a 9 ezres tartományba, ez a szint még mindig jóval elmarad majd az elmúlt évek átlagától.
2023 második negyedévétől várható a piac újbóli élénkülése, ami annak köszönhető, hogy a chiphiány hatásainak gyengülésével Európa-szerte fokozatosan növekszik az újautópiaci kínálat, és a lecserélt járművek révén a használtautó-piacokon is gyarapítja majd a kínálatot.
Ha a magyar gazdaság kedvezően fejlődik és az euró árfolyama is tartósan a 400 forint alá csökken, föllendülhet a használt autók iránti kereslet.
Tavaly 126 094 használt autót kínáltak a kereskedők, 4,6 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. Ugyanebben az időszakban 111 524 új autót adtak el, ami 8,5 százalékkal kevesebbet, mint esztendővel előtte.