Már iskolás korban támogatja a Bosch a jövő technológiáinak fejlesztőit

Az idén is a Bosch szervezte meg a nemzetközi FIRST LEGO League észak-magyarországi döntőjét: 11 iskolai csapatot segített a nevezési díj átvállalásával, a programozáshoz szükséges robotokkal és laptopokkal.

Miskolcon rendezték meg a FIRST LEGO League robotépítő és programozó verseny regionális döntőjét. A hétvégi megmérettetésen a 9–16 évesekből álló csapatok különféle feladatokat végző robotokat építettek és programoztak, valamint egy őket is érintő kihívásra dolgoztak ki újszerű megoldást. A több mint száz országban megrendezett nemzetközi versenyen évente ötszázezer fiatal vesz részt az óvodásoktól a középiskolásokig. A korosztályokban világszerte ugyanazokat a feladatokat kell megoldaniuk a versenyzőknek: az idén a természettudományoknak a művészetben betöltött szerepe állt a középpontban. Az észak-magyarországi regionális döntőn 16 iskola képviseletében 16 csapatban 113 versenyző indult.

A verseny résztvevői nemcsak a robotok működésének és programozásának alapjait sajátíthatják el, hanem más készségekben, például az együttműködésben és a kommunikációban is fejlődhetnek. Játékos formában oldhatnak meg valós kihívásokat, szabadon kísérletezhetnek, úgy, hogy közben alkotókészégüket és kritikus gondolkodásukat is fejlesztik. A vetélkedőn ráadásul nemcsak a feladatok teljesítését, hanem a csapatmunka minőségét és a jó szándékot is díjazza a zsűri.

A FIRST LEGO League persze nem csak a kibontakozásról és a megmérettetésről szól; a versenyen elért jó eredmények a továbbtanuláshoz többletpontokat is érnek.

A mostani versenyről a Navigátor (Észak-Magyarországi Informatikai Management Nonprofit Kft.), az S-Team (Földes Ferenc Gimnázium), a Szentimre (Szent Imre Római Katolikus Általános Iskola és Óvoda), valamint szabadkártyával a KANDÓ (Kandó Kálmán Informatikai Technikum) csapat jutott be a magyarországi döntőbe, amit február végén rendeznek Szigetszentmiklóson.

A Bosch miskolci elektromos kéziszerszámgyára nemcsak a döntő megszervezését vállalta, hanem a versenyben részt vevő 11 csapatot is támogatta. Átvállalta a nevezési díjat, az induláshoz szükséges LEGO-készletek beszerzését és az utazási költséget, valamint oktatórobotokat és a programozáshoz szükséges laptopokat adott több intézménynek. A fiatalokat felkészítő tanároknak mentornapot szerveztek, a felkészítésbe a Miskolci Egyetemet is bevonták.