Ötezer csomag szeretetből – összefogott az Auchan és a Vöröskereszt

A fogyasztás csökkent ugyan, ám az adományozási kedv – szerencsére – nem. Két hétvége alatt a tavalyinál 3 tonnával több tartós élelmiszert és háztartási cikket ajánlottak fel az Auchan vásárlói a Magyar Vöröskereszten keresztül nélkülözőknek, továbbá a vállalat saját forrásból egymillió forint pénzbeli támogatással egészítette ki az adománygyűjtés eredményét. Az összesen több mint 35,5 tonna adományból csaknem ötezer, szakszerűen összeállított csomag jut el az ünnepek előtt rászoruló családokhoz, egyedül élőkhöz, idősekhez és szociális intézményben lakókhoz.

Az „Egy csomag szeretet” nevű gyűjtésben 30,7 tonna élelmiszer, több mint 2 tonna édesség, 1,5 tonna drogériai termék és majdnem 1 tonna egyéb hasznos felajánlás érkezett az Auchan gyűjtőpontokra a vásárlók szociális érzékenységének és nagylelkűségének köszönhetően, mindössze két adventi hétvége alatt. Ebből a mennyiségből kis híján 5000 szeretetcsomagot tud összeállítani a karitatív szervezet a szükségleteknek megfelelően. A nagy helyismerettel rendelkező Magyar Vöröskereszt országos hálózatán keresztül osztja szét a csomagokat nélkülöző csoportoknak: családoknak, egyedülállóknak, időseknek és szociális intézményekbe is visznek belőle.

A gyűjtésben 220 vöröskeresztes munkatárs és 760 önkéntes vett részt az Auchan munkatársainak közreműködésével. A gyűjtés és a válogatás 4500 órába tellett.

„Nagyon hálásak vagyunk, hogy még a tavalyinál is több adomány érkezett, noha ez az év senkinek sem volt könnyű” – fogalmazott Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. – Közben felemelő élettörténetekkel is találkoztunk. Egy adományozó például elmondta, hogy nem is olyan rég még hajléktalanként élt, és maga is kapott tőlünk segélycsomagot. Akkor megfogadta, ha talpra áll, ő is segíteni fog másnak. És ez most megtörtént! Ezekért a pillanatokért érdemes a szociális szférában sokszor erőn felül is dolgozni. Köszönjük a vásárlók segítségét, a szeretet csomagjainak összeállításában közreműködők munkáját és az Auchannak, hogy ismét teret adott a gyűjtésnek.

Végtelenül hálásak vagyunk vásárlóinknak, hogy 35,5 tonna adományt ajánlottak fel a rászorulóknak. Több külföldi vevőnk is adományozott, és jó volt látni, hogy sokan kisgyerekekkel jöttek a gyűjtőpontokhoz, így biztosak lehetünk benne, hogy az Auchan vásárlók jövő generációi is legalább olyan szociális érzékenységről tesznek majd tanúbizonyságot, mint a mostaniak” – mondta Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója.