Évről évre egyre több a robogó a hazai utakon; napjainkban már félmilliónál is több robog útjainkon, ám mindössze alig több, mint a felére kötöttek valaha kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint a robogóknak még az ötödére is alig fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi háromezer forint díjat. A mulasztók talán nem is tudják: miközben néhány ezer forintot megtakaríthatnak, aközben a sokszorosát elveszíthetik: igazoltatáskor a rendőr megbünteti őket a mulasztásért, ha meg kárt okoznak, akkor átlagosan 350 ezer forintba kerül nekik az oktalan takarékoskodás.
A tulajdonosok sokszor nem is tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kötelezőt (kgfb-t) kötni, ha közúti közlekedésre használják őket. Rendszám vagy más, jól látható azonosító hiányában a hatóság emberei csak közúti ellenőrzéskor kontrollálhatják, van-e vagy nincs biztosítása a járműnek.
A biztosítók a robogókra (rendszám híján) alvázszámra kötik a kötelezőt, amelynek díja általában évi legföljebb háromezer forint. Statisztika szerint a 12 kW-nál kisebb teljesítményű és a 13–35 kW teljesítmény-kategóriájú motorok által okozott károk átlagos összege eléri a 350 ezer forintot; személyi sérülés esetén nem ritka a milliós összeg sem. Vigasz a bajban: ha biztosítatlan robogó gazdája okoz kárt, a tettes helyett a MABISZ kártalanítási számlája kifizeti a kár összegét, és utólag behajtja a károkozón.
Gyakori eset, hogy a károkozó robogós elhagyja a helyszínt, ilyenkor utólag jóformán lehetetlen az elkövető azonosítása. Ez is indokolja, hogy végre rendszámmal lássák el a robogókat is. A forgalomba helyezés és kivonás lehetőségével kiszűrhetnék azokat a robogókat is, amelyek tulajdonságaik alapján (pl. 50 cm3-nél nagyobb motortérfogat) már nem is a segédmotoros kerékpár kategóriába tartoznak. Vagyis: a kötelező megfizetésével egyidejűleg az első forgalomba helyezéskor a regisztrációs adót is meg kellene fizetni, továbbá a jármű használatukhoz előírnák a motoros jogosítványt.