A munkáltatónak meg kell győződnie arról, hogy a dolgozói rendelkeznek a távmunkához szükséges feltételekkel, amiről akár személyesen is megbizonyosodhat – hívja fel a figyelmet egy ügyvédi társulás. (A nyitó kép forrása: glassdoor.de)
Az otthoni munkavégzés szabályozását célzó friss kormányrendelet alapján a foglalkoztató már nem dönthet egyoldalúan a home office bevezetéséről. A részletszabályok figyelmen kívül hagyása egy vitás helyzetben komoly pénzügyi következményekkel járhat.
Az otthoni munkavégzés miatt bevezetett átmeneti szabályozások mellett sem lehet megfeledkezni arról, hogy a léteznek jog- és részletszabályok, amelyeket változatlanul meg kell tartani. Az előírások a többi között a munkahelyi szék és a munkatér méreteit, sőt még a szükséges fényforrások paramétereit is meghatározzák. A feltételek teljesülését a munkáltatónak ellenőriznie kell, és kötelező meggyőződnie arról, hogy adottak-e a távoli munkavégzéshez szükséges körülmények a beosztottak számára. Erről a foglalkoztató akár személyesen is megbizonyosodhat vagy fényképeket kérhet a helyszínről, mi több, nyilatkozatot is igényelhet az alkalmazottól, amihez a munkavállaló által készített képeket is bekérhet.
A távoli munkavégzésre vonatkozó közös megállapodás részleteit nem határozza meg a jelenlegi szabályozás, azonban a későbbi viták elkerülésére érdemes minden részletet írásba foglalni. Így későbbi vitás helyzetben sem kell tartani kellemetlen, akár súlyos pénzügyi következményektől.