Egyszerre két hálózatát is fejleszti a Telenor Magyarország. Miként az Infovilág is beszámolt róla, Budapesten és környékén 637 bázisállomás átállításával elérhetővé vált a 42 Mb/mp névleges maximális letöltési sebességű internetkapcsolat. A Hipernet – bár minden eddiginél szédületesebb sebességet kínál vezeték nélküli hálózaton – korántsem szédítette meg a mobiltelefon- és internetszolgáltatót, amely most újabb hálózatbővítésbe és korszerűsítésbe kezdett. Ma adta át a Telenor első, teljesen új arculatú üzletét a pesti Pólus Centerben.
És ez csak az első – hangoztatta Christopher Laska vezérigazgató –, amit az idén továbbiak követnek, és a jövő év első feléig még 230 saját bemutatótermét és partnerüzletét újítja meg a társaság, hogy a lehető legkorszerűbb kereskedelmi és szolgáltatási módszerek alkalmazásával kellemes, vonzó, első pillantásra átlátható, vásárlásra, szolgáltatások megrendelésére csábító körülmények között fogadhassa az érdeklődőket, a reménybeli vevőket és persze a mobilszolgáltató ügyfeleinek, előfizetőinek sokaságát.
Fejes Zoltán, a Telenor lakossági értékesítési igazgatója a ma délben ünnepi külsőségek között átadott bemutatóteremről és a teljes értékesítési hálózat megújításáról elmondta: a skandináv közvetlenséget, nyíltságot, szakértelmet is kifejezi az új arculat, amelyet végül is magyar belsőépítészek és berendezők remekbe sikerült tervei alapján alakítanak ki. A sok százmillió forintból megvalósuló üzlethálózat-korszerűsítés révén mind a 230 Telenor-egység (függetlenül a földrajzi elhelyezkedésétől) átlátható, barátságos, kényelmes és ügyfél-központú lesz (olyan, mint a Pólus Centerben ma délben átadott), a beépített technika korántsem öncélú, hanem célszerű eszköz a mobil távközlési társaság szolgáltatásainak, eszközeinek megismeréséhez, az ügyfelek legjobb döntéseinek a meghozatalában.
Az új üzletkialakítás fő jellemzőit ekként foglalták össze a mai bemutató házigazdái:
– Az „élő termékfalaknál” minden üzletben kipróbálhatók a működő készülékek, így valódi, kézzel fogható élménnyé
válik a vásárlás.
– A Telenor készülékei érintőképernyők segítségével böngészhetők, lekérdezhetővé válnak, illetve lehetőség nyílik
arra, hogy a boltokba, bemutatótermekbe betérő az igénye szerint, egyszerűen összehasonlítsa a kiemelt
készülékeket. A kiállított mobiltelefonok jellemzői ráadásul a tartóról való leemeléskor automatikusan megjelennek a
termékfalon elhelyezett lapos képernyőn.
– Minden igény és probléma egyedi. Az eladóhelyeken történő ügyintézés közben az eddig megszokott eladó-vevő
szerepek helyett a munkatársak tanácsadóként, az ügyféllel közösen keresik meg az egyes igényeknek leginkább
megfelelő terméket, szolgáltatást. Az értékesítők által nyújtott tanácsadáson túl az üzletek megújult, átlátható
struktúrája is segíti ezt a folyamatot. Az ügyfelek így kényelmes, barátságos környezetben kapnak meg minden
szükséges információt a legjobb döntés meghozatalához.
– A legfontosabb információkat, éppen aktuális kampányokat, valamint a csakis a Telenornál elérhető készülékeket
külön képernyőn láthatják az érdeklődők. Az eladótérben látványos, egyedi formatervezésű, meghökkentően ötletes
megoldások segítségével a kiemelt termék úgy jelenik meg, mintha a térben lebegne.
– Az üzletek, bemutatótermek átalakítása után központilag frissülő érintőképernyők, „elektronikus poszterek” és
digitális árcímkék váltják fel az addig papír kommunikációs felületek legnagyobb részét. Így várhatóan kevesebb lesz
az értékesítésben felhasznált nyomtatott információs anyagok mennyisége, és csökken az ezek kiszállításával járó
üzemanyag fogyasztás és károsanyag-kibocsátás is.
– A belső térben, az üzlet arculatába illeszkedve, jól elkülöníthetően és felismerhetően kapnak helyet a társmárkák
(Red Bull MOBILE és djuice). Külön modulokat kapnak a készülékgyártók is időszaki akcióik céljára.
– A tartozékokat funkciójuk szerint, átlátható rendben helyezik ki. Az ügyfelek külön válogathatnak a
zenehallgatáshoz szükséges eszközök, a fej- és fülhallgatók, a töltők és adatkábelek, valamint a stílusos kiegészítők között. Itt találhatók az autós és navigációs kellékek, kihangosítók, fejhallgatók is, hiszen a Telenor számára fontos a biztonságos, balesetmentes vezetés.
– Ahol van elegendő hely, ott az üzletekben külön sarok várja a gerekeket. Amíg szüleik vásárolnak, tárgyalnak, a kicsik mesefilmekkel és játékkal tölthetik az időt. Emelletz az erre alkalmas üzletekben létesítendő frissítősarkok is a
betérők kényelmét szolgálják.
Az év elején megkezdett és már javában tartó, „kézzel fogható” eredményeket produkáló műszaki hálózat- korszerűsítésről egyebek között elhangzott: a minden eddiginél gyorsabb internetezésre alkalmas Hipernet-hálózat által a fővárosban és környékén 637 bázisállomást állított át a Telenor, miáltal 42 Mb/mp-re gyorsult a névleges maximális letöltési sebességű internetkapcsolat. Az új hálózat országos kiépítése most a Dunántúlon folytatódik, a Balatonnál máris befejeződött. „Az összesen mintegy 6000 állomás cseréjét követően minden olyan helységben szavatoljuk majd a 42 Mb/mp-t, ahol 3G hálózat rendelkezésre áll. Az állomások kapacitása is megkétszereződik: a továbbiakban több ügyfél egyidejű, jobb minőségű és stabilabb kiszolgálására lesznek alkalmasak. Eközben a hálózat további 500 bázisállomással bővül, javítandó a beltéri lefedettséget” – mondta el Laska vezérigazgató.
Így készült a Telenor első megújult üzlete.