Díjazzák az online tanítási tapasztalatot

A digitális oktatásban mostanra minden pedagógus érintetté vált, de sokakban lehet bizonytalanság. Hogyan ültesse át a tananyagot online felületre? Milyen eszközöket használjon az órákon? Miként tudja lekötni a gyerekek figyelmét majd újra az iskolában? Ebben segít a Digitális Módszertár, amelybe a nyár folyamán új ötleteket és gyakorlatokat várnak. (Kép: dpa)


A Tempus Közalapítvány által létrehozott módszertani ötletgyűjtemény célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, a tanárokat pedig jó példák bemutatására, az egymástól tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához kaphatnak ösztönzést, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható digitális módszereket tanulhatnak el egymástól.

A Digitális Módszertárban a digitális eszközök és technológiák használatára épülő máris jó 400 oktatási tipp található a tanóra-részletektől a többhetes projekttervekig. Ebben a különleges évben, amikor minden pedagógus élesben próbálhatta ki az online tanítást, augusztus 17-igújra várják azokat az innovatív gyakorlatokat, letölthető óravázlatokat és segédanyagokat, amelyek a technológiai eszközöket is bevonják a tanulásba és tanításba.

Pedagógusok, tanári csoportok, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók pályázhatnak. A szakmai értékelés közben kiválasztott módszertani ötleteket beveszik a bárki számára ingyenesen elérhető online adatbázisba, a legjobb oktatási módszerek beküldői pedig szakmai elismerést, Digitális Pedagógus Díjat, valamint pénzjutalmat kapnak; az idén 1,5 millió forint az össz-díjazás.